Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Yiğit Mahzuni - Eller Üzer (Ceylan Koynat) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Db | C# | Bbm | A#m Kapo: 0
A+ A-
Bbm
Bak getirdi kader bizi oyuna

Ölmeye hazırken yoluna, bizi anlatır dururum
                               Fm
Kadehim dolu kalkıyor yok oluşuna
    Ab            Fm
Ama aldırma durulurum
     Ab                Gb
Yerlere düşse yine gururum
    Bbm
Bulurum bi çaresini
Ebm             Ab               Bbm
Belki de kaybolurum, beni boşver sen

Bbm                      Gb
Eller üzer seni dayanamazsın
                    Fm
Bu dünyayı tanıyamazsın
          Ab              Db
Hiç hazır değil ki duyguların
       Ab                Bbm
O kötü kalpleri taşıyamazsın
                        Gb
Ben seni öpmelere kıyamadım
                        Fm
O yeşil gözlerine doyamadım
     Ab               Db
Bu kaderin benimle inadı
                      Bbm
Beni boşver, anlayamazsın

Bbm                      Gb
Eller üzer seni dayanamazsın
                    Fm
Bu dünyayı tanıyamazsın
          Ab              Db
Hiç hazır değil ki duyguların
       Ab                Bbm
O kötü kalpleri taşıyamazsın
                        Gb
Ben seni öpmelere kıyamadım
                        Fm
O yeşil gözlerine doyamadım
     Ab               Db
Bu kaderin benimle inadı
                      Bbm
Beni boşver, anlayamazsın
NotlarX
Tab
Söz: Yiğit Mahzuni
Müzik:
 Yiğit Mahzuni
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar