Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Yol'a Düş - Hırpaladın Sol Yanımı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
Dm  Dm  Gm  Dm  F  F  C  C  Dm

Dm
 Hırpаlаdın sol yаnımı
Gm
 Yıktın ev bаrk ocаğımı
F
 Zаlım sаnа neyledim ki
C                  Dm
 Yаktın yurek otаğımı

Dm
 Bekle bir gece olsun
Gm
 Hıçkırıklа yurek dolsun
F
 Sevdаdır bu yаrа gibi
C                   Dm
 Dokunmа tenimde solsun

Dm
 En çıkmаzdа yolum olsаn
Gm
 Ay kаrаnlık günüm olsаn
F
 İnаnаmаm ki ben sаnа
C                   Dm
 Gаm cekecek döşüm olsаn
 
Dm
 Bekle bir gece olsun
Gm
 Hıçkırıklа yurek dolsun
F
 Sevdаdır bu yаrа gibi
C                   Dm
 Dokunmа tenimde solsun
 
Dm  Dm  Gm  Dm  F  F  C  C  Dm

Emeklerken vazgeçtim büyümekten,ayağa kalkmaktan
Ne de olsa düşecektim
Ne de olsa kanayan dizlerimi annemden başkası öpmeyecekti  
Büyürsem düşecektim
“Düşe kalka öğreneceksin”diyecekti babam
Herkesten; benim bilmediğimi bildiğini iddia eden herkesten
Gizlice nefret edecektim
Belki bir gangster belki de nitelikli bir serseri olacaktım 
Büyük adam olmayacaktım ben
Hem büyürsem sana aşık olacaktım
Sen beni tanıyana kadar sevecektin
Tanıyınca vazgeçicektin
Bir de gözden düşecektim
Nasılsa düşe kalka belki de beni unutana kadar sevecektin
Ya da unutacak kadar sevecektin
Ben beni unuttuğunu unutmak istiyecektim 
Meyhaneci Necmettin abi rakıyı tazelerken “bu son. kapatıyoruz” diyecekti
Düştüğüm yolda tökezlerlen düşecektim
Düşe kalka
Bir kadını ile çokça kişiyle paylaşılmış bir yatağı paylaşacak
Kasıklarımı değil yüreğimi öpmesini  arzulayacaktım 
Yolda bir çocuk sevecek, kirli ellerimden utanıcaktım
Tenimden ellerini ellerimden tenini kurtarmaya çalışacaktım
Kendimi sevmek sana, seni sevmek çocuklara haksızlık olacaktı
Büyük adam olmayacaktım ben
Olsa olsa büyük bir çocuk olacaktım

Şiir: Düşe Kalka (Yunus Karabulut)
NotlarX
Tab
Söz: Soner Avseren
Müzik:
 Soner Avseren
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Müzik Terimleri Sözlüğü

Müzik dünyası, geniş bir terminolojiye sahiptir ve çeşitli terimlerle doludur. Müzikteki temel kavramları anlamak ve doğru şekilde kullanmak, müzik alanında çalışan herkes için önemlidir. İşte müzik terimleri sözlüğünde sıkça kullanılan bazı temel terimler:

Tempo: Müziğin hızı veya ritmi. Tempo, ölçüdeki nota sayısına bağlı olarak değişir ve genellikle "Allegro" (hızlı), "Andante" (yavaş) gibi İtalyanca terimlerle ifade edilir.

Nota: Müzik notaları, bir müzik eserini yazmak veya çalmak için kullanılan sembollerdir. Her nota, ses yüksekliği ve süresi hakkında bilgi verir. En yaygın nota sembolleri arasında yarım nota (♩), tam nota (♪), çeyrek nota (♫) ve sekizlik nota (♬) bulunur.

Akord: Bir enstrümanın tüm tellerinin veya bir akort cihazı tarafından üretilen bir dizi sesin belirli bir düzende ayarlanması. Akord, genellikle belirli bir notanın temel frekansı etrafında inşa edilir ve enstrümanın doğru sesleri çıkarmasını sağlar.

Arpej: Bir akorun notalarının sıralı bir şekilde çalınması. Arpej, akorun seslerinin ayrı ayrı çalınmasıyla oluşturulur ve genellikle parmak alıştırmaları veya melodik süslemelerde kullanılır.

Tonik: Bir müzik parçasının anahtarındaki (temel nota veya akor) merkez notadır. Tonik, müzikal yapıyı dengeleyen ve parçanın çözünürlüğünü sağlayan temel referans noktasıdır.

Arşe: Yaylı çalgıların yayını çekerek tellere uyguladığı baskı. Arşe, yaylı çalgıların (keman, viyola, çello) ses üretme ve kontrol etme sürecinde önemli bir role sahiptir.

Dinamikler: Müzik eserinin ses şiddeti veya gürlüğü. Dinamikler, "Piano" (p) (yumuşak) ve "Forte" (f) (kuvvetli) gibi İtalyanca terimlerle ifade edilir ve müziğin duygusal ifadesini artırır.

Armoni: Müzikte aynı anda çalınan veya söylenen notalar arasındaki ilişkileri ve uyumu tanımlayan bir kavramdır. Armoni, bir parçanın akorları, melodileri ve tonal ilişkileriyle ilgilenir ve müziğin harmonik yapısını oluşturur. Doğru bir şekilde kullanıldığında, armoni müziği zenginleştirir, derinleştirir ve dinleyici üzerinde güçlü duygusal etkiler yaratabilir.

Kontrpuan: Armoni, farklı melodi hatlarının bir araya gelmesiyle de oluşturulabilir. Kontrpuan, müziğin birden fazla melodik hattının birbiriyle etkileşimini ifade eder ve karmaşık ve dokulu bir armonik yapı sağlar.

Modülasyon: Armonik ilerlemenin bir parçası olarak, müzik belirli bir tonal merkezden diğerine geçebilir. Bu sürece modülasyon denir ve armonide farklı tonal renkler ve duygusal etkiler yaratır.

Akustik: Ses dalgalarının bir ortamda nasıl davrandığına dair fiziksel prensipler. Akustik, enstrümanların tasarımı, ses yalıtımı ve konser salonlarının akustik özellikleri gibi alanlarda önemlidir.

Legato: Bir müzik parçasında notaların yumuşak ve sürekli bir şekilde çalınması veya söylenmesi. Legato, notalar arasında kesintisiz bir bağlantı sağlar ve akıcı bir müzikal ifade oluşturur.

Staccato: Bir müzik parçasında notaların kısa ve ayrık bir şekilde çalınması veya söylenmesi. Staccato, notalar arasında belirgin bir ayrım oluşturur ve ritmi vurgular.

Fermata: Bir müzik parçasında belirli bir notanın veya akorun çalınması veya söylenmesi gereken sürenin uzatılması. Fermata, müzisyenlere belirli bir noktada durup ifadeye duygusal derinlik katma fırsatı verir.

Bu terimler, müzikteki temel kavramları anlamanıza ve müzikle ilgili daha derin bir anlayış geliştirmenize yardımcı olabilir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.