Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Katy Perry - Hot N Cold - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
G                D
You change your mind
        Am             C 
Like a girl changes clothes
     G     D
Yeah you, PMS
         Am
Like a bitch
         C 
I would know
     G         D
And you over think
         Am
Always speak
    C 
Crypticly
          G
I should know
      D                 Am   C 
That you're no good for me

              G
Cause you're hot then you're cold
        D
You're yes then you're no
        Am
You're in then you're out
        C 
You're up then you're down
       G
You're wrong when it's right
     D
It's black and it's white
   Am
We fight, we break up
   C 
We kiss, we make up

G                          D
You don't really want to stay, no
Am                           C 
But you don't really want to go
       G
You're hot then you're cold
       D
You're yes then you're no
       Am
You're in and you're out
       C 
You're up and you're down

G  D  Am  C 

G           D
We used to be
           Am
Just like twins
       C 
So in sync
     G       D
The same energy
         Am       C 
Now's a dead battery
        G            D
Used to laugh bout nothing
         Am       C 
Now your plain boring
          G
I should know that
 D                Am   C 
You're not gonna change

              G
Cause you're hot then you're cold
        D
You're yes then you're no
        Am
You're in then you're out
        C 
You're up then you're down
       G
You're wrong when it's right
     D
It's black and it's white
   Am
We fight, we break up
   C 
We kiss, we make up

G                          D
You don't really want to stay, no
Am                           C 
But you don't really want to go
       G
You're hot then you're cold
       D
You're yes then you're no
       Am
You're in and you're out
       C 
You're up and you're down

Em  C  G  D

Em      C 
Someone call the doctor
G               D
Got a case of a love bi-polar
Em          C 
Stuck on a roller coaster
G                  D
Can't get off this ride

G                 D
You change your mind
        Am             C 
Like a girl changes clothes

              G
Cause you're hot then you're cold
        D
You're yes then you're no
        Am
You're in then you're out
        C 
You're up then you're down
       G
You're wrong when it's right
     D
It's black and it's white
   Am
We fight, we break up
   C 
We kiss, we make up

G                          D
You don't really want to stay, no
Am                           C 
But you don't really want to go
       G
You're hot then you're cold
       D
You're yes then you're no
       Am
You're in and you're out
       C 
You're up and you're down
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar