Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Gökhan Türkmen - Para Hala Bende (Aytaç Özgümüş) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
A+ A-
G  Bm  G  Bm  G  Bm  G  Bm
G  Bm  G  A   G  Bm  G  A

G                           Dmaj7
Şu kapıdan çıkan kimse geri dönmedi
G                               Dmaj7
Evim en alt kattaydı atlayanlar ölmedi
Em7                    F#m
Önce birkaç sert cümle kurdum
             G
Sonra birden durdum
               F#m
Yerde 100 lira buldum
       G                 Dmaj7
Cebe attım, kim ne derse yaptım
           G          Dmaj7      Bm
Ertesi gün kalktım, para hala bende
             F#m
Kim ne derse yaptım
           G          F#m        G
Ertesi gün kalktım, para hala bende

G  Bm  G  A  G  Bm  G  A

G                          Dmaj7
Elimi kaldırdım ama garson görmedi
G                          Dmaj7
Yaptığım şakalara hiçkimse gülmedi
Em7                      F#m
Ben de birkaç sert cümle kurdum
             G
Sonra birden durdum
               F#m
Yerde 100 lira buldum
       G                 Dmaj7
Cebe attım, kim ne derse yaptım
           G          Dmaj7      Bm
Ertesi gün kalktım, para hala bende
             F#m
Kim ne derse yaptım
           G          F#m        G
Ertesi gün kalktım, para hala bende

G  Bm  G  A  G  Bm  G  A
NotlarX
Tab
Söz: Kaan Boşnak
Müzik:
 Kaan Boşnak
Düzenleme:
 Aytaç Özgümüş
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar