Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Güney Marlen - Nasıl Düştüm Bu Derde - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
Cm  Gm  Cm  Gm

Cm                        Gm
 Aşk yanakla dudak arasında bir yerde
Cm                            Gm
 Bana sorarsan aşk diz kapağının yanına değen elde
Cm                     Gm
 Göz göze sımsıkı sarılmış bir belde
Cm                          Gm
 Ya da kışın terk edilmiş yazlık bir belde

Cm                   Gm
 Nasıl düştüm bu derde
                 Fm
 Cenaze hangi evde
                   Gm
 Her ölüm erken derken
                  Cm
 Her güzel şey biter
 
Cm                   Gm
 Nasıl düştüm bu derde
                 Fm
 Cenaze hangi evde
                   Gm
 Her ölüm erken derken
                  Ab
 Her güzel şey biter
                    Gm
 Nasıl düştüm bu derde
Ab                  Gm
 Nasıl düştüm bu derde

Cm                         Gm
 Aşk zehirli bi meyve, yemişiz hep afiyetle
Cm                        Gm
 Suyunu sıksan şarap, kurutsan iki kişi de harap
Cm                      Gm
 Ya kardan adam âşık olur ateşe, güneşe
Cm                          Gm
 Ya da doğru kişiler yanlış zamanda denk gelmekte
 
Cm                   Gm
 Nasıl düştüm bu derde
                 Fm
 Cenaze hangi evde
                   Gm
 Her ölüm erken derken
                  Cm
 Her güzel şey biter

Cm                   Gm
 Nasıl düştüm bu derde
                 Fm
 Cenaze hangi evde
                   Gm
 Her ölüm erken derken
                  Ab
 Her güzel şey biter
                    Gm
 Nasıl düştüm bu derde
Ab                  Gm
 Nasıl düştüm bu derde

Cm                            Gm
 Tüm aşklar bir film finali gibi biter, üzer yine
Cm                     Gm        Cm
 O film yıllarca vizyonda kalır, kalplerde
 
Cm                   Gm
 Nasıl düştüm bu derde
                 Fm
 Cenaze hangi evde
                   Gm
 Her ölüm erken derken
                  Cm
 Her güzel şey biter

Cm                   Gm
 Nasıl düştüm bu derde
                 Fm
 Cenaze hangi evde
                   Gm
 Her ölüm erken derken
                  Ab
 Her güzel şey biter
                    Gm
 Nasıl düştüm bu derde
Ab                  Gm
 Nasıl düştüm bu derde
NotlarX
Tab
Söz: Güney Marlen
Müzik: Güney Marlen
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.