Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Tuna Kiremitçi - Neresi Olmalı (Dilhan Şeşen) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
Am                 G
 Karanlığın aydınlıkla savaşında
Dm              Am
 Karanlıktan yana değilsen eğer
                 G
 İyilik kötülüğe yenik düşerken
Dm              Am
 Kötülükten yana değilsen eğer
Dm              Am
 Nefretin sevgiyle yarışında
E              Am
 Nefretten yana değilsen eğer
Dm                   Am
 Akıl sinmişken aptallık karşısında
E                Am
 Aptallıktan yana değilsen eğer
        F              Am
 Neresi olmalı, neresi olmalı
        F                 Am
 Neresi olmalı bulunduğun yer
        F              Am
 Neresi olmalı, neresi olmalı
        G     F           Am
 Neresi olmalı bulunduğun yer

Am                    G
 Zalim acı çektirmedeyken mazluma
Dm            Am
 Zalimden yana değilsen eğer
                 G
 Doğruluk yalanla kuşatılmışsa
Dm             Am
 Yalandan yana değilsen eğer
Dm                Am
 Sinsi tuzaklarına erdemsizliğin
E             Am 
 Erdem düşmek üzereyse eğer
Dm               Am  
 Adalet kılıcının kabzasına
E              Am
 Celladın eli uzanmışsa eğer
        F              Am
 Neresi olmalı, neresi olmalı
        F                 Am
 Neresi olmalı bulunduğun yer
        F              Am
 Neresi olmalı, neresi olmalı
        G     F           Am
 Neresi olmalı bulunduğun yer
 
Am                  G
 Alçaklıkla insan olmak arasında
Dm                Am
 Bir seçim yapman gerekirse eğer
                G
 Korku cesareti kemirmedeyken
Dm             Am
 Korkudan yana değilsen eğer
Dm                 Am 
 Ölüm bıçak bilemekteyken yaşama
E            Am 
 Ölümden yana değilsen eğer
Dm               Am
 Ve yaşamla ölüm arasındaki savaşta
E              Am
 Ölümü göze alman gerekirse eğer
        F              Am
 Neresi olmalı, neresi olmalı
        F                 Am
 Neresi olmalı bulunduğun yer
        F              Am
 Neresi olmalı, neresi olmalı
        G     F           Am
 Neresi olmalı bulunduğun yer
NotlarX
Tab
Söz: Ataol Behramoğlu
Müzik:
 Tuna Kiremitçi
Düzenleme:
 Hüseyin Çebişci
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.