Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Cahit Berkay - Dinleyiverin Gari - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: A | Gbm | F#m Kapo: 0
A+ A-
Baylar bayanlar kayacak merdiven bulamayanlar
Sizlere bir manimiz var dinleyiverin gari

F#m  F#m  G  F#m  E  F#m
G

F#m              E
Paralar oldu yeşil money
F#m          E
Tanımıyor engel mani
F#m          E
Yok insafı imanı
F#m         E
Bol keriz bol enayi
F#m          E    F#m
Götüveriler gari, gari de gari gari

F#m        E
Gemisini kurtaran
F#m         E
Fedakar ve cefakar
F#m          E
Kaptanın yüzdüğü deniz
F#m          E
Biziz abicim biziz
F#m          E     F#m
Yüzdürmeyin gari, gari de gari gari
 
A                        F#m
Kıl olmadan dinleyiverin gari, gari de gari
A                       F#m
Hayret birşey oluvermeyin gari, gari de gari
A                           F#m
Zilleri takıverip oynayıverin gari, gari de gari
A                       F#m
Şıkıdımda mıkıdım şıkıdım mıkıdım gari, gari de gari

F#m          E
Dul hakkı yetim hakkı
F#m         E
Palavradır palavra
F#m          E
Niyazidir şehitler
F#m             E
Sızlamaz mı o kemikler
F#m         E      F#m
İnilerler gari, gari de gari gari

F#m           E
Yeşili inekler yedi
F#m        E
Denizide timsahlar
F#m        E
Hazineyi yamyamlar
F#m         E
Memleketin içine
F#m           E     F#m
Ediverdiler gari, gari de gari gari

A                        F#m
Kıl olmadan dinleyiverin gari, gari de gari
A                       F#m
Hayret birşey oluvermeyin gari, gari de gari
A                           F#m
Zilleri takıverip oynayıverin gari, gari de gari
A                       F#m
Şıkıdımda mıkıdım şıkıdım mıkıdım gari, gari de gari

F#m           E
Ne şiş yansın ne kebap
F#m           E
Diye diye olduk harap
F#m            E
Kalmadı başka örecek çorap
F#m          E
Yarab bizim başlara
F#m            E     F#m
Akıl veriver gari, gari de gari gari

F#m         E
Şimdi eller havada
F#m         E
Oylar yandı tavada
F#m         E
Yok eksilme cakada
F#m        E
Cek caklı vaatlere
F#m              E     F#m
Tok karnımız gari, gari de gari gari

A                        F#m
Kıl olmadan dinleyiverin gari, gari de gari
A                       F#m
Hayret birşey oluvermeyin gari, gari de gari
A                           F#m
Zilleri takıverip oynayıverin gari, gari de gari
A                       F#m
Şıkıdımda mıkıdım şıkıdım mıkıdım gari, gari de gari
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar