Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sancak - Gözümden Düştüğün An (Taladro - Canfeza) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
Am                           G
Kim için gülüşün değiştiyse ona git o zaman
F                               Em
Sen gidince benden bir şeyler kalır mı bana
Am                            Em
Ben derim de dinleme içimden söylerim o zaman
F                                Em
Bugün bana düşer belki ölümler yarın da sana

Am   G   F   Em

Am
Kimleri yerine koyarmışım ben
G
Kal dedikçe o aktı gözümden
F
Yanar içim
F                     Em
Sen sanar kime dokunursa ellerim bugüne kadar

Am
Kimleri yerine koyarmışım ben
G
Kal dedikçe o aktı gözümden
F
Yanar içim
                       Em
Ben sanıp kime dokunursan onun ol ölene kadar

Am   G   F   Em
Sana bakan bu gözleri kan bürüdü
Bana göre bugün intikam günüdür
Bırak veda cümlesini
Sonunu bile bile bu yolları sen değil ben yürüdüm
Yine gözüm pencerede
Laf ettiğin o bodrumun en dibinde
Uykulu gözlerini sevdiğin adam
Sana yazar oldu bak hiç uyumadan
Gören bir çırpıda yuttuğumu sanar
Saklarım içimde tuttuğum kadar
Bir ben mi bilirim yoksa sen mi unuttun
Ettiğin yeminleri sattığını falan
Delilik elini tuttuğum an
Dün gibi bana gülüp ona gittiğin an
Doğuşum seninle belki ama
Kıyamet gözümden düştüğün an

Am   G   F   Em
Özlemek ayları sormak gibi
Kimi senin kimi toprak gibi
Sevgide acıya doymak gibi
Anlatır aşk seni toprak kiri
O yüzden elleri bağlı kadın
Nevsime hakimim aynı tadın
Geçtiğim her yol battığım her yüz baktığım herkesle aynı adın
Köyümüzün hüzünlü kaldırımları
Acıları içimde kaldırılmadı
Kimseyi yerine koyarmıyım ben aşktan öldüm ana kandırılmadım
Derdim yeni birde dert koyuyorlar
Bağrıma taş bunu keyif sanıyorlar
Acılarım hepsine örnek olurda niye acılarıma keder vuruyorlar
Sevginin ehli ve aşkının eliyim
Yokluğun ok gibi, kalbinin eviyim
Hayır deme Allağın aşkına
İzin ver bana o gözleri seveyim
Sanki garip bir deneyim
Sevmek zor ama deneyin
Saç teli güneşime meydan okuyan kadın
İste sana öleyim

Am   G   F   Em
Dünyanın oksijenini bir başına üretir gözleri
Ben kaybettiğimi özlerim, vazgeçtiğimi değil
Çok özledim
Yer kabuğunu magmaya kadar eritir sözleri
Zekası taşa çevirir dünyanın gördüğü en kıvrak dansözleri
Kışa çevirir yazları hem boşa üşütür bizleri
Öyle gelişigüzel olduki gidip tekrar gelsin istedim
Kaybeder en güzel hisleri, Yol gösteremez izleri
Gidişini izleyin, tav eder kendine hissizleri
Gitsende geri gelsen hep
Nefesin yapışsa enseme
Dert yerine bir defa el versene
Sevinir seven, sen seversen
Senden önce canım acımazdı
Yaram çoktu ama acımazdı
Eski bir hatıra acıma sızdı
Acımasızdı, acımazdı
Beş para etmez yokluğun, kar değil varlığın
Sıcağını ışığını çektiğinden beri üstümden karlıyım
Beyaz bir çığ kapladı çoğrafyamın üzerindeki allığı
Yüzün yamaçlarımı aydınlatamadığından efkarlıyım
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Senfonik Müzik ve Orkestralar

Senfonik Müzik Nedir?

Senfonik müzik, büyük orkestralar tarafından icra edilen ve genellikle çok sayıda enstrümandan oluşan bir müzik türüdür. Senfoni orkestrası, yaylı çalgılar, üflemeli çalgılar, vurmalı çalgılar ve bazen klavye çalgıları gibi çeşitli enstrüman gruplarını içerir. Senfonik müzik, klasik müziğin önemli bir parçasıdır ve tarihsel olarak birçok önemli besteci tarafından bestelenmiştir.

Senfonik Müziğin Tarihçesi

Senfonik müziğin kökenleri, 17. yüzyılın sonlarında ve 18. yüzyılın başlarında ortaya çıkan barok müziğine dayanır. Orkestra ve orkestra müziği, bu dönemde operalar ve diğer sahne eserleri için bestelenen büyük orkestra eserleriyle gelişmeye başladı. Johann Sebastian Bach ve Georg Friedrich Händel gibi besteciler, barok dönemdeki senfonik müziğin öncüleri olarak kabul edilir.

18. yüzyılın sonlarına doğru, klasik dönemde senfoni ve orkestra müziği gelişmeye devam etti. Bu dönemde, Wolfgang Amadeus Mozart ve Ludwig van Beethoven gibi besteciler, senfonik müziğin yapısını ve tarzını belirlediler. Beethoven'in senfonileri, bu türün en tanınmış eserleri arasında yer alır.

Romantik dönemde, senfonik müzik daha duygusal ve kişisel hale geldi. Orkestralar büyüdü ve enstrümantasyon daha da çeşitlendi. Franz Schubert, Johannes Brahms ve Pyotr Ilyich Tchaikovsky, bu dönemde önemli senfonik eserler bestelediler.

Senfoni Orkestraları ve Yapısı

Senfoni orkestraları, çeşitli enstrüman gruplarından oluşur:

Yaylı Çalgılar: Keman, viyola, viyolonsel ve kontrbas gibi enstrümanları içerir.

Üflemeli Çalgılar: Flüt, obua, klarinet, fagot gibi tahta üflemeliler ve trompet, trombon, korno gibi bakır üflemelileri içerir.

Vurmalı Çalgılar: Timpani, zil, trampet ve diğer çeşitli vurmalı çalgıları içerir.

Klavye Çalgıları: Bazen piyano, org veya çelesta gibi çalgılar da orkestra eserlerinde kullanılır.

Senfonik Müziğin Önemi

Senfonik müzik, geniş orkestral yapısı ve karmaşık besteleriyle klasik müziğin zirvesi olarak kabul edilir. Bu müzik türü, dinleyicilere zengin ve çok katmanlı bir müzikal deneyim sunar. Besteciler, senfonik müzik aracılığıyla duygusal ve sanatsal ifadelerini geniş bir kitleye aktarabilirler.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.