Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Portugal. The Man - Feel It Still - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: E | Dbm | C#m Kapo: 0
C#m   E   F#m   C#m
                             C#m
Can't keep my hands to myself
  E                                            F#m
Think I'll dust em off, put em back up on the shelf
                                   C#m
In case my little baby girl is in need

Am I coming out of left field?

C#m
Ooh woo, I'm a rebel just for kicks now
E
I been feeling it since 1966 now
F#m                                   C#m
Might be over now, but I feel it still

C#m
Ooh woo, I'm a rebel just for kicks now
E
Let me kick it like it's 1986 now
F#m                                   C#m
Might be over now, but I feel it still

                        C#m
Got another mouth to feed
  E                                                    F#m
Leave her with a baby sitter, mama call the grave digger
                          C#m
Gone with the fallen leaves

Am I coming out of left field?

C#m
Ooh woo, I'm a rebel just for kicks now
E
I been feeling it since 1966 now
F#m                                          C#m
Might of had your fill, but you feel it still

C#m
Ooh woo, I'm a rebel just for kicks now
E
Let me kick it like it's 1986 now
F#m                              C#m
Might be over now, but I feel it still

                           A   F#m
We could fight a war for peace
C#m
Give in to that easy living
                             A
Goodbye to my hopes and dreams
F#m                         C#m
Stop flipping for my enemies
                                     A
We could wave until the walls come down
         F#m
(I'm a rebel just for kicks now)
C#m
It's time to give a little tip
                   A                      F#m
Kids in the middle, move over till it falls
              C#m
Don't bother me

A
Is it coming
F#m
Is it coming
C#m
Is it coming

Is it coming
A
Is it coming
F#m             C#m
Is it coming back?

C#m
Ooh woo, I'm a rebel just for kicks, yeah
E
Your love is an abyss for my heart to eclipse now
F#m
Might be over now, but I feel it still

C#m
Ooh woo, I'm a rebel just for kicks now
E
I been feeling it since 1966 now
F#m                                   C#m
Might be over now, but I feel it still

C#m
Ooh woo, I'm a rebel just for kicks now
E
Let me kick it like it's 1986 now
F#m                                   C#m
Might be over now, but I feel it still
C#m                                          C#m
Might of had your fill, but you feel it still
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.