Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Anonim - Bir Ay Doğar - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
Am   C    Dm    Am   G    F    Am

Am                       Dm         Am           Dm     
Bir ay doğar ilk akşamdan geceden neydem neydem geceden
Am           C          Dm
Şavkı vurur pencereden bacadan
Am              G             F         Am
Dağlar kışımış yolcum üşümüş nasıl edem ben 

Am                      Dm       Am             Dm   
Uykusuz mu kaldın dünkü geceden neydem neydem geceden
Am          C            Dm
Uyan uyan yar sinene sar beni
Am              C            F           Am
Dağlar kışımış yolcum üşümüş nasıl edem ben
Am          C            Dm
Uyan uyan yar sinene sar beni
Am             G           F         Am
Dağlar harâmı açma yaramı perişanım ben

Am                      Dm      Am            Dm    
Yüce dağ başından aşırdın beni neydem neydem yar beni 
Am          C           Dm
Tükenmez dertlere düşürdün beni
Am              G            F          Am
Dağlar kışımış yolcum üşümüş nasıl edem ben 

Am                         Dm     Am             Dm    
Madem soysuz göynün bende yoğudu neydem neydem yoğudu
Am            C            Dm
Niye doğru yoldan şaşırdın beni
Am              G             F         Am
Dağlar kışımış yolcum üşümüş perişanım ben 

Am            C            Dm
Niye doğru yoldan şaşırdın beni
Am             G           F         Am
Dağlar harami açma yaramı perişanım ben 

Am                  Dm       Am           Dm    
Aşağıdan gelir eli boş değil neydem neydem boş değil 
Am              C         Dm
Söylerim söylerim göynüm hoş değil
Am              G             F          Am
Dağlar kışımış yolcum üşümüş nasıl edem ben 

Am                       Dm      Am             Dm    
Bir güzeli bir çirkine vermişler neydem neydem vermişler
Am           C         Dm
Baş yastığı gendisine eş değil
Am              G             F          Am
Dağlar kışımış yolcum üşümüş nasıl edem ben

Am          C            Dm
Baş yastığı gendisine eş değil
Am            G            F         Am
Dağlar harâmı açma yaramı perişânım ben
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.