Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Son Feci Bisiklet - Rahatsız Vals - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
Gm                    D
O bu yolda hep yürür, bazen tanıdıklarını görür 
  Gm                                       D
Her gün her şeyin aynı olduğu bu yerde, bir tekinsizlik var ilerde 

D#           F                Gm           Bb           D#
Bugün, içinde kötü bir his mi var, diye sorsam söylemez ama 
         F          Gm        Bb            D#
Benim hayali olmadığımın farkında değil galiba 
Edim7          D         D7         Gm
Çok sevimlisin ve son derece deli gibisin 
           D
Farkında değil misin

Gm                         D
Pek kimse onu anlamaz, o görmez yada umursamaz 
  Gm
Sonra ben geldim dedim adım Kemirgen 
 D
O hayatını gözden geçirirken 

D#           F          Gm            Bb            D#
Bi sakin ol dünya savaşında sandığın kadar yalnız değilsin 
          F           Gm         Bb        D#
Yara bandı sevdiğin için kendini kesmemelisin 
Edim7         D             D7          Gm
Çünkü çok sevimlisin ama son derece deli gibisin 
             D
Sanırım farkında değilsin 

Cm   Gm       A           D       Cm
Yeterince beklerse biri kapısını çalar 
Gm          A       D       Cm
İyi günlerinde saçlarını fırçalar
Gm               A        D                D# 
Yalnız kalsa bi saniye rahatsız düşüncelerinde 
Edim7      D             D7          Gm
Gözden kaybolur, kimbilir belki de mutludur 
           D
Bu o kadar da zor mudur
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.