Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Müslüm Gürses - Unutamadım (Kaç Kadeh Kırıldı) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Fm  Eb  Ab  Cm  Fm  Bbm  Eb
Fm  Db  Cm  Ab  Eb  Db  Bbm  Eb
Cm  Db  Bbm  Cm

Cm  Bbm  Eb  Ab  Cm  Bbm  Bbm  Eb
Fm  Db  Cm  Ab  Eb  Db  Bbm  Eb
Cm  Db  Bbm  Cm  Cm  Db  Bbm  Cm

Fm       Cm      Ab           Eb
Kaç kadeh kırıldı sarhoş gönlümde
         Bbm     Ab      Bbm
Bir türlü kendimi avutamadım

Cm       Fm      Bbm        Eb
Kaç gece ağladım böyle gizlice
         Db     Bbm    Cm
Ne yaptımsa seni unutamadım
 
Cm  Db  Bbm  Cm

Fm                  Db          Eb
Kim bilir kimler var şimdi kalbinde
Cm      Eb                    Db
Sen beni unuttun çoktan belki de
Bbm   Db        Eb          Db
Ben hala yaşarım eski günlerde
Bbm      Db         Bbm    Cm
Her şeyde sen varsın unutamadım

Fm       Cm      Ab           Eb
Her sevgi zamanla bitermiş derler
       Bbm     Ab      Bbm
Benimki bitmedi anlayamadım

Cm       Fm      Bbm        Eb
Bu aşktan hayır yok unut dediler
         Db     Bbm    Cm
Ne yaptımsa seni unutamadım

Cm  Db  Bbm  Cm

Fm                  Db          Eb
Kim bilir kimler var şimdi kalbinde
Cm      Eb                    Db
Sen beni unuttun çoktan belki de
Bbm   Db        Eb          Db
Ben hala yaşarım eski günlerde
Bbm      Db         Bbm    Cm
Her şeyde sen varsın unutamadım
NotlarX
Tab
Söz: Şakir Askan
Müzik:
 Burhan Bayar
Düzenleme:
 Burhan Bayar
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.