Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Gülben Ergen - Şıkır Şıkır (Mustafa Sandal) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Fm  Cm  Fm  Cm  Fm  Cm  Bbm  Cm

Fm            Cm              Fm          Cm        Db
Nerdeyiz şimdi bak, ne kadar uzak, tahmin bile etme bırak
        Eb         Ab    Cm
Sadece çevirme gözlerini
Fm            Cm            Fm          Cm          Db
Bir tebessüm bile yetecek inan, kalplerimiz sürükleniyor
          Eb          Ab   Cm
Farkında değilsen hiç olma

Bbm                             Cm
Ne aşklar gördü bu sahil, ne fırtınalara şahit
Bbm                       C7
Vazgeçmişken çıktın karanlıktan

        Fm          Cm                 Fm             Cm
Çaktı gözleri aman ışıl, ışıl, tam yerinde yıldızlar şıkır, şıkır
        Fm            Cm                  Bbm       Cm
Bütün alevler aşkımın şerefine, sönüp giden senden bilsin
       Fm              Cm                      Fm          Cm
İçimde bir tebessüm ah kıpır, kıpır, işliyor ya kalbime tıkır, tıkır
       Fm             Cm                 Bbm       Cm
Bütün alevler aşkımın şerefine, sönüp giden senden bilsin

    Db                           Cm
Ne aşklar gördü bu sahil, ne fırtınalara şahit
Bbm                  C7
Vazgeçmişken çıktın karanlıktan
NotlarX
Tab
Söz: Mustafa Sandal
Müzik:
 Amr Mostafa
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar