Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

İrem Candar - Göğe Bakalım - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
Cm   Gm

Cm                   Gm                     Cm    Gm
Yalnız ağaçlar gibi, bakmasın eski zaman gözlerin
Cm             Gm                     Cm   Gm
İkimiz birden sevinebiliriz, göğe bakalım
Cm                   Gm
Kaçamak ışıklardan, şeker kamışlarından
Cm                    Gm
Gözlerimi al kurtar, durmadan harcadığım
        D#             Cm          D
Göğe bakalım, göğe bakalım, göğe bakalım

D#              Cm              D
Hava mı soğudu, çekilmekte mi kanım?
D#                  Cm
Şimdi otobüs gelir, biner giderim
                     D             Gm
Gitmeden önce, göğe bakalım, göğe bakalım

Gm                   D#
Seni aldım, bana ayırdım
A#                    D
Durma, göğe bakalım, durma
Gm                   D#
Seni aldım, bana ayırdım
A#                    D
Durma, göğe bakalım, durma göğe bakalım
D#                   Cm
Şimdi otobüs gelir, biner giderim
                     D            Gm
Gitmeden önce, göğe bakalım, göğe bakalım

Cm                      Gm                    Cm   Gm
Sayısız penceren vardı, birer birer kapattım ben
Cm                  Gm                   Cm
Ben de kalasın diye bir bir kapattım ben
         D#           D
Kapattım ben kapattım ben

Cm              Gm                     Cm   Gm
Şu aranıp duran korkak ellerimi tut benim
Cm                     Gm                                                Cm   
Tuttukça güçleniyorum, kalabalık oluyorum, göğe bakalım
         D#            D
Göğe bakalım, göğe bakalım

D#                                  Dm
Ellerim mi üşüyor, çekilmekte mi canım?
D#                   Cm
Şimdi otobüs gelir, biner giderim
                     D              Gm
Gitmeden önce, göğe bakalım, göğe bakalım

Gm                   D#
Seni aldım, bana ayırdım
A#                    D
Durma, göğe bakalım, durma
Gm                   D#
Seni aldım, bana ayırdım
A#                    D
Durma, göğe bakalım, durma göğe bakalım
D#                   Cm
Şimdi otobüs gelir, biner giderim
                     D            Gm
Gitmeden önce, göğe bakalım, göğe bakalım
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar