Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Cem Karaca - Kendim Ettim Kendim Buldum - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: A | Gbm | F#m Kapo: 0
A+ A-
F#m            E   D  C# 
Karadır bu bahtım  ka ra,
F#m          E    D  C# 
Sözüm kar etmiyor yara ,
F#m        E    F#m  E  D  E   D  E   D  C#
Yaktım yüreğimi nara eyvah eyvah  eyvah 

F#m
Kendim ettim kendim buldum  
A                       E   D  E   D  C#  
Gül gibi sararıp soldum eyvah  eyvah eyvah 
  
Gm            F      D#   D  
Bilmez yar gönlümden bilmez
Gm          F    D#  D 
Akar gözyaşlarım dinmez 
Gm           F   Gm  F   D#  F  D#  F   D#   D
Bir kere yüzüme  gülmez eyv ah  eyvah  eyvah  
Gm
Kendim ettim kendim buldum  
A#                       F  D#  F   D#  D  
Gül gibi sararıp soldum eyvah   eyvah eyvah   

G#m         F#  E  D#   G#m      F#  E   D#
Söylerim sözüm almıyor o yar yüzüme gülmüyor 
G#m          F#   G#m  F#  E  F#  E  F#  E  D#
Garip gönlüm bilmiyor  eyvah  eyvah  eyvah 
G#m 
Kendim ettim kendim buldum  
B                       F#  E  F#  E  D#  
Gül gibi sararıp soldum eyvah  eyvah eyvah  
NotlarX
Tab
Söz: Neşet Ertaş
Müzik:
 Neşet Ertaş
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.