Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Gökhan Türkmen - Aşk Lazım - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
A+ A-
Em7                  F#m7
Tenimden gözlerimden söküp atmak kolay mı yüreğimden
Em7                    F#m7
Bir resim kalır bugün, yeni doğan güneş gibi gökyüzünden
Em7                         F#m7
Dilim varmaz, kalır durmaz, sonu görmek kolay mı gün geçmeden
Em7                        F#m7
Duvarlardan, koşmalardan, sıkıldım bunaldım tafralardan

Em7
Aşk lazım, sevmeye yürek lazım
F#m7
Günlerce gülmek lazım, elinden tutmak lazım
Em7
Söz lazım,söz lazım yepyeni bir tat lazım
F#m7
Denizler boyunca uzanan kumlarda yatmak lazım

Em7                        F#m7
Sesim çıkmaz, acım dinmez, seni sevmek kolay mı ta derinden
Em7                        F#m7
Gidip geldim, zarlar attım, aşkta kazanmak kolay mı sevişirken
Em7                         F#m7
Dilim varmaz, kalır durmaz, sonu görmek kolay mı gün geçmeden
Em7                       F#m7
Duvarlardan, koşmalardan, sıkıldım bunaldım tafralardan

Em7
Aşk lazım, sevmeye yürek lazım
F#m7
Günlerce gülmek lazım, elinden tutmak lazım
Em7
Söz lazım,söz lazım yepyeni bir tat lazım
F#m7
Denizler boyunca uzanan kumlarda yatmak lazım

Em7                             F#m7
Gelirsen, bir yaz daha benimle, doyarsan ellere
Em7                          F#m7
Benimsen kapı açık dönersen, çıkarım göklere
NotlarX
Tab
Söz: Gökhan Türkmen
Müzik:
 Gökhan Türkmen
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar