Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Benson Boone - Ghost Town - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
F  G  Em  Am

F           G                  Em
You fill me up 'til you're empty
           Am               F
I took too much and you let me
          G                           Em
We've been down all these roads before
            Am
And what we found don't live there anymore

F
It's dark
G
It's cold
Em                                        Am
If my hand is not the one you're meant to hold

F              G                    C
Maybe you'd be happier with someone else
                      Am               G
Maybe loving me's the reason you can't love 
F
Yourself
                   G                  C
Before I turn your heart into a ghost town
                      Am             G
Show me everything we built so I can tear it 
    F
All down
G     C           Am
Down, down, down, down

F             G                    Em
You know I'll stay don't you tempt me
             Am
But all this weight is getting heavy
F            G                            Em
Been holding up what wasn't meant to stand
              Am
I turned this love into a wasteland

F
It's dark
G
It's cold
Em                                        Am
If my hand is not the one you're meant to hold

F              G                    C
Maybe you'd be happier with someone else
                      Am               G
Maybe loving me's the reason you can't love 
F
Yourself
                   G                  C
Before I turn your heart into a ghost town
                      Am             G
Show me everything we built so I can tear it 
    F
All down
G     C           Am
Down, down, down, down
G           F
Tear it all down
G     C           Am
Down, down, down, down

F  G  Em  Am  G

F               G
The streets are empty
Em              Am
Where love once was but it's faded away
F            G
These broken memories
Em            Am                  F
I'm left here alone and afraid to say

               G                    C
Maybe you'd be happier with someone else
Am         G
Oh oh oh oh

F              G                    C
Maybe you'd be happier with someone else
                      Am               G
Maybe loving me's the reason you can't love 
F
Yourself
                   G                  C
Before I turn your heart into a ghost town
                      Am             G
Show me everything we built so I can tear it 
    F
All down
G     C           Am
Down, down, down, down
G           F
Tear it all down
G     C           Am
Down, down, down, down 
                 F     G   Em
I'll tear it all down

                 Am
I'll tear it all down
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.