Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Shawty - Yorgun Mermi x MEF - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Db C# | Bbm | A#m Kapo: 0
Bbm  Fm  Ebm

Bbm                                Fm      Ebm
Nasılda bakıyosun üzerime kaldı bu cinayet cinayet
Bbm                              Fm     Ebm
Öldürdün kaç kere yerini bulmadı adalet adalet

Bbm                            Fm
Bir daha vur, kurban olur bu gönül
                  Ebm                  Bbm
Yapma gurur bir daha, istersen herşey olur

Bbm                       Fm           Ebm
Gel bir yorgun mermi gibi ol ve düş şu yüreğime
           Fm                 Ebm
Artık beni öldür, artık beni öldür

Bbm  Bm  Fm  Ebm  Bbm  Bbm  Fm  Ebm

Bbm                            Fm
Neyine kandı gönül ben inanmıyorum
                 Ebm             Bbm
Sensiz geçen günümü ben unutmuyorum
                       Fm            Ebm
Seni bana yazdı kader ödedim bedel düşünmeden

Bbm                            Fm
Bir daha vur, kurban olur bu gönül
                  Ebm                  Bbm
Yapma gurur bir daha, istersen herşey olur

Bbm                       Fm           Ebm
Gel bir yorgun mermi gibi ol ve düş şu yüreğime
           Fm                 Ebm
Artık beni öldür, artık beni öldür
NotlarX
Tab
Söz: Ayaz Erdoğan , Shawty , MEF
Müzik: Ayaz Erdoğan , Shawty , MEF
Düzenleme: Murat Gençay
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.