Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Elton John - Crocodile Rock - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
G  C  D
G  Em  C  D

     G
I remember when rock was young
        Bm
Me and Susie had so much fun
         C
Holding hands and skimmin´ stones
       D
Had an old gold Chevy

And a place of my own

         G
But the biggest kick I ever got
              Bm
Was doin' a thing called the Crocodile Rock
          C
While the other kids were rockin'

'Round the clock
         D
We were hoppin' and  boppin'

To the Crocodile Rock, well

Em
   Crock Rockin' is something shockin'
           A7
When your feet just can't keep still
D7                               
   I never knew me a better time
        G
And I guess I never will
E
Oh, Lawdy mamma, those Friday nights
      A7
When Susie wore her dresses tight and
D7                                   C         
   The Crockdile Rockin' was out of sight

G  Em  C  D

         G
But the years went by and rock just died
 Bm
Susie went and left me for some  foreign guy
 C
Long nights cryin' by the record machine
  D
Dreamin' of my Chevy and my old blue jeans

             G
But they'll never kill the thrills we've got
        Bm
Burnin' up to the Crocodile Rock
          C
Learning fast till the weeks went past
            D/F#
We really thought the Crocodile Rock

Would last, well

Em
   Crock Rockin' is something shockin'
           A7
When your feet just can't keep still
D7                               
   I never knew me a better time
        G
And I guess I never will
E
Oh, Lawdy mamma, those Friday nights
      A7
When Susie wore her dresses tight and
D7                                   C         
   The Crockdile Rockin' was out of sight

G  Em  C  D

     G
I remember when rock was young
        Bm
Me and Susie had so much fun
         C
Holding hands and skimmin' stones
      D
Had a old gold Chevy

And a place of my own

         G
But the biggest kick I ever got
              Bm
Was doin' a thing called the Crocodile Rock
          C
While the other kids were rockin'

'Round the clock
         D
We were hoppin' and  boppin'

To the Crocodile Rock, well

Em
   Crock Rockin' is something shockin'
           A7
When your feet just can't keep still
D7                               
   I never knew me a better time
        G
And I guess I never will
E
Oh, Lawdy mamma, those Friday nights
      A7
When Susie wore her dresses tight and
D7                                   C         
   The Crockdile Rockin' was out of sight

G  Em  C  D 
G  Em  C  D 
G  Em  C  D  G
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.