Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Bob Dylan - Don't Think Twice, It's All Right - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
      C/G               G7             Am       C
Well it ain't no use to sit and wonder why, babe
F                       C/G   G7
  If you don't know by now
       C/G             G7             Am       C
An' it ain't no use to sit and wonder why, babe
D7/F#                G   G7
  It'll never do somehow
 C/G                            C7
When your rooster crows at the break of dawn
F                        D7/F#
Look out your window and I'll be gone
C/G        G7         Am  C     F
You're the reason I'm trav'lin' on
    C/G          G7              C/G
But don't think twice, it's all right

C/G  G7  Am  C  F  C/G  G7

       C/G              G7             Am         C
An' it ain't no use in turnin' on your light, babe
F                     C/G   G7
  The light I never knowed
       C/G              G7             Am         C
An' it ain't no use in turnin' on your light, babe
D7/F#                          G   G7
  I'm on the dark side of the road
      C/G                                C7
But I wish there was somethin' you would do or say
   F                         D7/F#
To try and make me change my mind and stay
C/G        G7         Am  C      F
We never did too much talkin' anyway
    C/G          G7              C/G
But don't think twice, it's all right

C/G  G7  Am  C  F  C/G  G7

       C/G             G7            Am       C
So it ain't no use in callin' out my name, gal
F                       C/G   G7
  Like you never done before
       C/G             G7            Am        C
An' it ain't no use in callin' out my name, gal
D7/F#                   G   G7
  I can't hear you any more
      C/G                            C7
I'm a thinkin' and a wonderin' walkin' down the road
  F                     D7/F#
I once loved a woman, a child I'm told
  C/G          G7            Am  C      F
I give her my heart but she wanted my soul
    C/G          G7              C/G
But don't think twice, it's all right

C/G  G7  Am  C  F  C/G  G7

C/G  G7        Am  C
So long honey babe
F                       C/G   G7
  Where I'm bound, I can't tell
C/G     G7           Am         C
Goodbye's too good a word, babe
D7/F#                     G    G7
  So I just say fare thee well
  C/G                      C7
I ain't sayin' you treated me unkind
F                          D7/F#
You could have done better but I don't mind
   C/G          G7        Am C     F
You just kinda wasted my precious time
    C/G          G7              C/G
But don't think twice, it's all right
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.