Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ayaz Erdoğan - Sen de Yan - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
Bm  A  G  F#7

         Bm                   A
Sonumuza bak, yine mi darbe daha 
              G                 F#7
Kaldım öyle gidince edemem mi veda
Bm                 A
Söyle unuturum kaç ayda 
           G                 F#7
Hangi sonbaharda belki bin yaşında

       Bm             A
Sen de yan, olmasın duyan
             G              F#7
Gidenin ardında yapayalnız uyan
       Bm            A
Boşver ya, olamam düşman
           G                 F#7
Birini öylece sev geçmesin zaman

Bm
Her şey, çok güzeldi
  A 
Zaman geçmesin diye çok direndim
G
Üstüme başıma hep özendim
F#7           Bm
Her buluşmada çok güvendim sana

Bm               A
Hep bahsederdin, geçmişinle kendini mahvederdin
G
Dokunur omzuna "topla" derdim
  F#7
Tamam Artık geçti derdin

Bm
Durdum yanında 
     A
Bir adım bile yorulmam
     G
Sana söz hiç bırakmam
F#7             Bm
Her şey yolunda derken
              A 
Hiç farkedemedim
                G
Sana Kal diyemedim
                  F#7
Nasıl affedersin onu

       Bm             A
Sen de yan, olmasın duyan
             G              F#7
Gidenin ardında yapayalnız uyan
       Bm            A
Boşver ya, olamam düşman
           G                 F#7
Birini öylece sev geçmesin zaman

Bm
Yine mi ben
          A
Kalamam artık geceyi gün edemem
             G
Öylece bakıp her şeye nasip demem
           F#7
Sakın geri gelme, arayıp sana dön dersem

Bm
Kapat Telefonu,Biri telef olur ama
A
Biri nefes olur bana açılmaz o konun
G
İçin için yanarsın kaybedilen için
  F#7
O masalardan kalkarsın iki kadeh içip

          Bm
Bir yanım hala soğuk üşür daha da
           A
Düşüp kalkamam benide düşün arada ya
          G
Gözlerime bak bana doğruları söyle
             F#7
Bi başkasına koştun avundun benimle

       Bm
Sana yakışmadı inan bana da
            A
Gözümüzde büyüttük aşkı bu aralar
           G
Dedin ama alır onu bir gün yaradan
         F#7
Yaşamaya çalışırsın en baştan

         Bm         A
Ama olmayacak, yeri dolmayacak
   G           F#7
Giden anlamaz sen kalana sor
 Bm
Gün doğmayacak
  A
O hiç yanmayacak
 G         F#7
Adım atacaksın zar zor
NotlarX
Tab
Söz: Ayaz Erdoğan
Müzik: Ayaz Erdoğan
Düzenleme: Ayaz Erdoğan
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.