Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ayliva - Immer Kalt - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Am
 Ich seh' Mondschein und die Luft kalt
                                   G
Weil man mich nur sieht bei Mitternacht

Tut mir leid an mich selbst
                                                   F
Ich begleite mich jetzt und ihr schläft bei Mitternacht

Und ihr liebt nur euch und eure Art
                     Em
Und ihr verdient es nicht

Kalt, immer kalt, bleibt immer kalt, kalt

Immer kalt, immer kalt, bleibt immer kalt, kalt, immer

Am
 Tut mir leid an mich selbst

Ich hab' wieder zu spät erkannt, wer mich von euch hält
      G
Keine  Pretty Little Liars Session ohne Weißwein

Für euch war ich wichtig, wenn ich Teil eurer Zeit war
F
 Und vielleicht war ich mit fünfzehn verliebt

Manche Leute denken, in dem Alter bist du naiv
       Em
Sechs Jahre später immer noch derselbe Stress

Nach sechs Jahr'n finde ich, wie ich mich selber brech'

   Am
Im S Coupé spät bei Nacht

Deine Message kam viel zu spät bei mir an
         G
Und ich fahr', egal wohin es mich treibt

Deine Worte setzen mich heute Nacht frei
    F
Du weißt, es ist zu spät, wenn immer irgendjemand weint
           Em
Ich bin allein, lieber allein

Am
 Ich seh' Mondschein und die Luft kalt
                                   G
Weil man mich nur sieht bei Mitternacht

Tut mir leid an mich selbst
                                                   F
Ich begleite mich jetzt und ihr schläft bei Mitternacht

Und ihr liebt nur euch und eure Art
                     Em
Und ihr verdient es nicht

Kalt, immer kalt, bleibt immer kalt, kalt

Immer kalt, immer kalt, bleibt immer kalt, kalt, immer

Am
 Ja, kann sein, wir sind Familie

Doch seit wann redet man so über die Familie
         G
Kann verzeih'n, kein Problem, aber nicht beibringen

Wie man, wenn man sich liebt, nicht mit Feinden spricht
        F
Es muss in dir sein, dieses Echtsein

Oder aus meinem Leben dann weg sein
     Em
Oh, kalt, immer kalt, kalt, immer kalt, kalt

Bleibt kalt, immer kalt, kalt, immer kalt, kalt

   Am
Im S Coupé spät bei Nacht

Deine Message kam viel zu spät bei mir an
         G
Und ich fahr', egal wohin es mich treibt

Deine Worte setzen mich heute Nacht frei
    F
Du weißt, es ist zu spät, wenn immer irgendjemand weint
           Em
Ich bin allein, lieber allein

Am
 Ich seh' Mondschein und die Luft kalt
                                   G
Weil man mich nur sieht bei Mitternacht

Tut mir leid an mich selbst
                                                   F
Ich begleite mich jetzt und ihr schläft bei Mitternacht

Und ihr liebt nur euch und eure Art
                     Em
Und ihr verdient es nicht

Kalt, immer kalt, bleibt immer kalt, kalt

Immer kalt, immer kalt, bleibt immer kalt, kalt

Am                  G
 Kalt, kalt, immer /fade
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.