Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Bruno Mars - Smokin' Out The Window (feat. Anderson .Paak) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
Em7
 Must've spent thirty-five
             Dmaj7
Forty-five thousand up in Tiffany's (oh, 
no)
Em7                                      
    Got her badass kids runnin' 'round my
         Dmaj7
 whole crib
                         B7
Like it's Chuck E Cheese
 Em7                                   Dmaj7
Put me in a jam with her ex-man in the UFC
          Em7
Can't believe it (can't believe it)

I'm in disbelief

                   Em7
This bitch got me payin' her rent, payin' 
for trips
                 Dmaj7
Diamonds on her neck, diamonds on her wrist
                    Em7
And here I am all alone (all alone)

I'm so cold, I'm so cold
     A/B
You got me out here

  Gmaj7
Smokin' out the window (smokin' out the 
window)
          F#m7
Singin': How could she do this to me?
  Bm7           A/C#       D
(How could she do this to me?)
    G/A
I thought that girl belonged to only me
            Dmaj7
But I was wrong
              Gmaj7     F#m7
'Cause she belong to everybody
A/B        Em7
Everybody, oh

Just the other night she was grippin' on me
 tight
                      Dmaj7                
Screamin': Hercules (Hercules, Hercules)
Em7

                                      Dmaj7
Got me in the club lookin' for a new love
                                  B7
Someone help me please (help me please, 
help me please)

Em7
    Baby, why you doin' this?
         Dmaj7                    Em7
Why you doin' this to me, girl?

Not to be dramatic, but I wanna die

                   Em7
This bitch got me payin' her rent, payin' 
for trips
                 Dmaj7
Diamonds on her neck, diamonds on her wrist
                    Em7
And here I am all alone (all alone)

I'm so cold, I'm so cold
     A/B
You got me out here

  Gmaj7
Smokin' out the window (smokin' out the 
window)
          F#m7
Singin': How could she do this to me?
  Bm7           A/C#       D
(How could she do this to me?)
    G/A
I thought that girl belonged to only me
            Dmaj7
But I was wrong
              Gmaj7    F#m7
'Cause she belong to everybody
A/B        Em7
Everybody, oh

Gmaj7  F#m7  A/B

F
  Girl, it breaks my heart
      Em
That you ain't right here with me
       G/A
Now I gotta give you back (gotta give you 
back)
             A/B
To the city, oh, you got me

  Gmaj7
Smokin' out the window (smokin' out the 
window)
          F#m7
Singin': How could she do this to me?
  Bm7           A/C#       D
(How could she do this to me?)
    G/A
I thought that girl belonged to only me
            Dmaj7
But I was wrong
                     F#m7
'Cause she belong to everybody
A/B
Everybody
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.