Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Shawn Mendes - Where Were You In The Morning? - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
Am7  Bm7  Cmaj7  Cmaj7  Bm7 

Am7                         Bm7      Cmaj7 
You said, "I wanna get to know ya"
                  Cmaj7    Bm7   
Why you gotta get my hopes up
 Am7                             Bm7   Cmaj7
You said that you were staying over
             Cmaj7             Bm7  
But then I woke up to the cold air

 Am7                       Bm7     Cmaj7 
How could you make me believe
                   Cmaj7             Bm7          D
That there was something in between you and me, yeah
Am7                          Bm7  Cmaj7
I look around and I don't see you

                       Am7          Bm7  Cmaj7 
Where were you in the morning, baby
     Cmaj7     Bm7          Am7       Bm7 Cmaj7 
You didn't leave your number for me
 Cmaj7         Bm7     Am7         Bm7  Cmaj7 
Left me without a warning, baby
      Cmaj7      Bm7       Am7         Bm7   Cmaj7 
Where were you in the morning, baby

                                   Am7  Bm7 Cmaj7 
How do you, how do you just walk away
            Cmaj7         Bm7        Am7 Bm7 Cmaj7 
How do you, how do you just walk away
 Bm7  Cmaj7 

Am7                         Bm7        Cmaj7 
And I thought you really felt this
                             Cmaj7    Bm7    
When we were talking about breakfast
Am7                            Bm7     Cmaj7 
You made it seem like we connected
                         Cmaj7    Bm7
I guess I just didn't expect this

 Am7                       Bm7     Cmaj7 
How could you make me believe
                                Cmaj7           Bm7
That there was something in between you and me, yeah
Am7                          Bm7   Cmaj7 
I look around and I don't see you

                       Am7         Bm7  Cmaj7 
Where were you in the morning, baby
     Cmaj7     Bm7         Am7       Bm7  Cmaj7 
You didn't leave your number for me
     Cmaj7    Bm7      Am7        Bm7  Cmaj7 
Left me without a warning, baby
       Cmaj7      Bm7       Am7     Bm7 Cmaj7 
Where were you in the morning, baby

            C7M.       Bm7
How do you, how do you just walk away
  Am7           Bm7           Cmaj7 
Where were, where were you
            Cmaj7      Bm7
How do you, how do you just walk away
  Am7          Bm7           Cmaj7 
Where were, where were you

       Am7                  Bm7    
And I hope you had a good reason
  Cmaj7                           
'Cause I know you had a good time
    Am7                Bm7      
And I'm looking up at the ceiling
Cmaj7 
And I keep wondering why

                       Am7          Bm7  Cmaj7
Where were you in the morning, baby

     Cmaj7     Bm7          Am7       Bm7 Cmaj7 
You didn't leave your number for me

      Cmaj7    Bm7     Am7         Bm7   Cmaj7 
Left me without a warning, baby

               Cmaj7     Bm7       Am7      Bm7  Cmaj7 
I said, where were you in the morning baby

            Cmaj7        Bm7
How do you, how do you just walk away
  Am7           Bm7         Cmaj7 
Where were, where were you
             Cmaj7         Bm7 
How do you, how do you just walk away
  Am7           Bm7         Cmaj7 
Where were, where were you
            C7M.        Bm7
How do you, how do you just walk away
  Am7          Bm7         Cmaj7
Where were, where were you
            Cmaj7        Bm7
How do you, how do you just walk away
  Am7          Bm7         Cmaj7 
Where were, where were you
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.