Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sabrina Carpenter - Decode - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: A | Gbm | F#m Kapo: 0
Em                             G
You're good at the falling, not the staying there
                   D
You're good at the giving too much then getting scared
                 Em                      G
You're good at impersonating someone who cares
        D
And you had me for a minute there

        Em       G
But now I wonder why
      D                            Em
I let your confusion keep me up at night
       G
I'm so tired
        D
Re read every single undertone, and I

Em
  Overanalyzed it
G
 Front, back and beside it
D
 Where else can we go
D
There's nothing left here to decode
Em
  Done looking for signs in

The gaps and the silence
D
 It's just gettin' old
D                               Em
 There's nothing left here to decode

G                   D
 Mm hmm, mm hmm, mm mm

                        Em                         G
There's a weight off my shoulders now that I don't chase you
        D
Being myself, did that emasculate you
              Em                   G
Learnin' from you that I can walk away, too
        D
And you had me for a minute, too

        Em       G
But now I wonder why
      D                             Em
I let your indecision keep me up at night
       G
I'm so tired
         D
Unpacked every single word you wrote, and I

Em
  Overanalyzed it
G
 Front, back and beside it
D
 Where else can we go
D
There's nothing left here to decode
Em
  Done looking for signs in

The gaps and the silence
D
 It's just gettin' old
D                               Em
 There's nothing left here to decode

G                   D
 Mm hmm, mm hmm, mm mm
D                              Em
There's nothing left here to decode
G                   D
 Mm hmm, mm hmm, mm mm

        Em       G
But now I wonder why
      D                            Em
I let your confusion keep me up at night
       G
I'm so tired
        D
Re read every single undertone, and I

Em
  Overanalyzed it
G
 Front, back and beside it
D
 Where else can we go
D
There's nothing left here to decode
Em
  Done looking for signs in

The gaps and the silence
D
 It's just gettin' old
D                               Em
 There's nothing left here to decode

There's nothing
G                   D
 Mm hmm, mm hmm, mm mm

There's nothing, there's nothing
D                              Em
There's nothing left here to decode

There's nothing
G                       D
Oh oh, oh oh, mm mm, mm mm

There's nothing, there's nothing
D
There's nothing left here to decode

D
 I'm gon' make a video to our future selves
Em    G  D
  Haha
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.