Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Taylor Swift - Is It Over Now? - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
C  F  Am  F

C                              F
 Once the flight had flown 
                              Am
With the wilt of the rose 
                      F
I slept all alone 

You still wouldn't go

C
 Let's fast forward to three hundred takeout coffees later
F
 I see your profile and your smile on unsuspecting waiters
Am
  You dream of my mouth before it called you a lying traitor
F
 You search in every maiden's bed for somethin' greater, baby

C
Was it over when she laid down on your couch
F
Was it over when he unbuttoned my blouse
Am
"Come here," I whispered in your ear

In your dream as you passеd out, baby
F                                C
Was it over then? And is it over now

C

C                          F
 Whеn you lost control 
                          Am
Red blood, white snow 
                         F
Blue dress on a boat 

Your new girl is my clone

            C
And did you think I didn't see you

There were flashin' lights

At least I had the decency
                         F
To keep my nights out of sight

Only rumors 'bout my hips and thighs

And my whispered sighs

Oh, Lord, I think about
Am
Jumpin' off of very tall somethings
                     F
Just to see you come running
                                             C
And say the one thing I've been wanting, but no

C
 Let's fast forward to three hundred awkward blind dates later 
F
 If she's got blue eyes, I will surmise that you'll probably date her 
Am
  You dream of my mouth before it called you a lying traitor 
F
 You search in every model's bed for somethin' greater, baby

C
Was it over when she laid down on your couch
F
Was it over when he unbuttoned my blouse
Am
"Come here," I whispered in your ear

In your dream as you passеd out, baby
F                                C
Was it over then? And is it over now

F   Am
 Oh oh
                          F
 Oh oh

C
Think I didn't see you

There were flashin' lights

At least I had the decency
                         F
To keep my nights out of sight

Only rumors 'bout my hips and thighs

And my whispered sighs

Oh, Lord, I think about
Am
Jumpin' off of very tall somethings
                     F
Just to see you come runnin' 
                                             C
And say the one thing I've been wanting, but no

Flashin' lights
             F
Oh, Lord 
                                                              Am
Let's fast forward to three hundred takeout coffees later 

I was hoping you'd be there
            F
And say the one thing  i've been wanting 
                      C
 But no
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.