Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Taylor Swift - So Long, London - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: A | Gbm | F#m Kapo: 0
So  long , London

   Gbm
I saw in my mind fairy 

Lights through the mist
   Bm
I kept calm and carried 

The weight of the rift
 E/G#
Pulled him in tighter
                            A
Each time he was driftin' away

     Gbm
My spine split from 

Carrying us up the hill
 Bm
Wet through my clothes 

Weary bones caught the chill
    E/G#
I stopped tryna make him laugh 
                         A
Stopped tryna drill the safe

         Gbm
Thinkin' 
                      Bm
"How much sad did you    think I had

        E/G#
Did you      think I had in me?"
A
  Oh, the tragedy
 Bm  Gbm   A  E/G#
So  long, London
 Bm     Gbm  A  E/G#
You'll find someone

   Gbm
I didn't opt in to be your odd man out
   Bm
I founded the club 

She's heard great things about
   E/G#
I left all I knew, you left me at the
              A
House by the Heath

    Gbm
I stoppеd CPR, after all, it's no use
      Bm
The spirit was gonе 

We would never come to
         E/G#
And I'm pissed off you let me give you
                     A
All that youth for free

     Bm  Gbm   A  E/G#
For so  long, London
  Bm  Gbm  A  E/G#
Stitches   undone
  Bm  Gbm   A    E/G#
Two graves, one gun
Bm    Gbm  A  E/G#
I'll find someone

         Gbm
And you say I abandoned the ship
           A
But I was going down with it
           E
My white knuckle dying grip
         Bm
Holding tight to your quiet resentment

And my friends said 

Gbm
It isn't right to be scared
       A
Every day of a love affair
        E
Every breath feels like rarest air
                 Bm
When you're not sure if he

Wants to be there

Gbm
    So how much sad did you
A
  Think I had
        E
Did you   think I had in me
Bm
   How much tragedy

Gbm
    Just how low did you
A
  Think I'd go 'fore I'd
E               
  Self implode?   
          Bm
'Fore I'd    have to go be free

      D
You swore that you loved me 

But where were the clues
   Bm
I died on the altar 

Waitin' for the proof
     E/G#
You sacrificed us to the 
                     A
Gods of your bluest days
         Gbm
And I'm just getting 
           Bm
Color back into my face
     E/G#
I'm just mad as hell 
          A
'Cause I loved this place for

 Bm      D            A  E
So  long , London
 Bm       D      A           E
Had  a  good  run 
   Bm  D                A    E
A moooment  of warm sun
    Bm         D          A       E
But I'm  not  the  one

 Bm      D            A  E
So  long , London
  Bm  D             A  E
Stitches  undone
  Bm        D             A    E
Two  graves  one gun
 Bm              D           A  E
You'll  find  someone
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.