Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sıla Şahin - Hayatın Kollarında Samet Kardeşler - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
Eb  Dm7  Eb  Dm7

Eb
O yana bu yana savruldum hayatın kollarında
Dm7
Biride gelip elimi tutsun bana nasıl olduğumu bi sorsun
     Eb
Bırakıp gidemem ama bak hiç kimsede kalmadı yanımda
Dm7
Zaman hadi alacağı alsın zaten yollarında meftun kaldım

Eb
Yüksek irtifa benimkisi, uzun sürdü yerlere düşmem
Dm7
Umutlanmak en zehirlisi, inancını kaybetmişken

Eb
Yarin kalmadı iradesi, yarı yoldan hep dönmüşken
Dm7
Anlattığı çocuk hikayesi, z bulmuşken

Eb
Ooooo OoOooo, beni salmayan panik ataklar
Dm7
OoOooo OoOooo, bu kadarına gönlüm dayanmaz
Eb
OoOooo OoOooo, artık hiç bişey avutmaz
Dm7
Ooooo ooooo, böyle olmaz

Eb
Gör halimi hak mı mazinin, yaptıkları? kim bu failin
Dm7
Mutluluk mu bende talibim, çok güvenme hayat katilim

Eb
Adını koyduğum kör bu talihin, önemi var mı sence direnmenin
Dm7
Hiç umut yok, yok bi çareyim, yaşadım herşeyi kaldı mahşerim

Eb
O yana bu yana savruldum hayatın kollarında
Dm7
Biride gelip elimi tutsun bana nasıl olduğumu bi sorsun
    Eb
Bırakıp gidemem ama bak hiç kimsede kalmadı yanımda
Dm7
Zaman hadi alacağı alsın zaten yollarında meftun kaldım

Eb
O yana bu yana savruldum hayatın kollarında
Dm7
Biride gelip elimi tutsun bana nasıl olduğumu bi sorsun
     Eb
Bırakıp gidemem ama bak hiç kimsede kalmadı yanımda
Dm7
Zaman hadi alacağı alsın zaten yollarında meftun kaldım

Eb
Ooooo OoOooo, beni salmayan panik ataklar
Dm7
OoOooo OoOooo, bu kadarına gönlüm dayanmaz
Eb
OoOooo OoOooo, artık hiç bişey avutmaz
Dm7
Ooooo ooooo, böyle olmaz
NotlarX
Tab
Söz: Samet Kardeşler - Sıla Şahin
Müzik: Samet Kardeşler - Sıla Şahin
Düzenleme: Denizkan Boz
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.