Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Lorde - Royals - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
D
I’ve never seen a diamond in the flesh
I cut my teeth on wedding rings in the movies
And I’m not proud of my address,
In a torn-up town, no postcode envy


D
But every song’s like gold teeth, grey goose, trippin’ in the bathroom
Blood stains, ball gowns, trashin’ the hotel room,
C                             G
We don’t care, we’re driving Gadillacs in our dreams.
                     D
But everybody’s like Cristal, Maybach, diamonds on your timepiece.
Jet planes, islands, tigers on a gold leash.
C                            G
We don’t care, we aren’t caught up in your love affair.

 
				   D
And we’ll never be royals
It don’t run in our blood,
			 C
That kind of lux just ain’t for us.
		      G
We crave a different kind of buzz
			   D
Let me be your ruler
You can call me queen Bee
		      C
And baby I’ll rule, I’ll rule, I’ll rule, I’ll rule.
G
Let me live that fantasy.


D
My friends and I we’ve cracked the code.
We count our dollars on the train to the party.
And everyone who knows us knows that we’re fine with this,
We didn’t come from money.


D
But every song’s like gold teeth, grey goose, trippin’ in the bathroom.
Blood stains, ball gowns, trashin’ the hotel room,
C								  G
We don’t care, we’re driving Cadillacs in our dreams.
				      D
But everybody’s like Cristal, Maybach, diamonds on your timepiece.
Jet planes, islands, tigers on a gold leash
C							 G
We don’t care, we aren’t caught up in your love affair
 

And we’ll never be royals
It don’t run in our blood,
			 C
That kind of lux just ain’t for us.
		      G
We crave a different kind of buzz
			   D
Let me be your ruler
You can call me queen Bee
		      C
And baby I’ll rule, I’ll rule, I’ll rule, I’ll rule.
G
Let me live that fantasy.


D
Ooh ooh oh
C
We’re bigger than we ever dreamed,
G 
And I’m in love with being queen.
D 
Ooh ooh oh
C
Life is great without a care
		   G
We aren’t caught up in your love affair.


And we’ll never be royals
It don’t run in our blood,
			 C
That kind of lux just ain’t for us.
		      G
We crave a different kind of buzz
			   D
Let me be your ruler
You can call me queen Bee
		      C
And baby I’ll rule, I’ll rule, I’ll rule, I’ll rule.
G
Let me live that fantasy.
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.