Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

BERR - Peşindeyim Hala - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
A+ A-
Ebm  Bbm  Ebm  Bbm

Ebm        Bbm
Bu gidişle çıkamayız sabaha
Ebm                 Bbm
Söylediklerini geri al
Ebm               Bbm
Uçuştayım ama güvenemiyorum kafama
Ebm              Bbm
Yere çakılabilir her an

Ebm  Bbm  Ebm  Bbm
(tüm şarkı boyunca aynı akor döngüsü devam eder)

Sen de benim gibi bakıyosun yoluna
Aklında ne var
Koştum anca yetişebildim bu filmin sonuna
Olmuş artık olacak olan
Olmuş artık olacak olan
Kafam senle değil dumanla dolar
Oynadın hep benimle kumar
Önümüzde yıkılmaz duvarlar var ama

Peşindeyim hâlâ
Bırakıp gitsen bile ben peşindeyim hâlâ
Bitecek bir gün belki içimdeki dava
Ama buna daha var

Darma dağın
Geri gelemem daha kalkarsam
Bilemedim sana nasıl anlatsam
Çıkaramadım seni çıkmazdan
Dayandım aslında
Sen pes ettiğimi sansan da
Bulanır hep aklım
Gemileri yaktım geride bıraksan da
Peşindeyim hâlâ
Bırakıp gitsen bile ben peşindeyim hâlâ
Bitecek bir gün belki içimdeki dava
Ama buna daha var

Bu gidişle çıkamayız sabaha
Söylediklerini geri al
Uçuştayım ama güvenemiyorum kafama
Yere çakılabilir her an

Sen de benim gibi bakıyosun yoluna
Aklında ne var
Koştum anca yetişebildim bu filmin sonuna
Olmuş artık olacak olan
NotlarX
Tab
Söz: Asil Slang & Berrin Keklikler
Müzik:
 Asil Slang & Berrin Keklikler
Düzenleme:
 Groza & Asil Slang & Berrin Keklikler
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar