Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Kahraman Deniz - Elveda - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
Em       D            C
Yürümeye korkar oldum bildiğim yolları
Em     D          C 
Naifçe gayrimeşru kovalardık, özlerim o yılları
Em        D         C
Yalnız yaşatmadılar, bari yalnız ölseydim
Em      D         C   
Ülkemde toplu ölümler de moda mı olur, beyim
Em      D       C
Cesursa kelamım, hain ağzıma tıkar
Em     D         C
Galiba bu dünyada babalar hep haklı çıkar
Em    D           C
Keşke görmeseydim, keşke yar sevmeseydim
Em       D            C
Ben kendime gelemedim, onu nasıl getireyim
Em  D    C                          Am  D       C
Çooook yalan gördük ama ben bu yalanlara yabancıyım
Em       D          C                       Em   D        C
Yaymak istediğim sözlerimi duyan kendine sakladı, tutunamadım

Em
Benden elveda, hanginiz yanacaksa, yansın
C              D
Benden elveda, sahte sevginizle kalın
Em
Bende hoş seda, sizde gürültünüz kalsın
C              D
Serde bir deva yok, ezelden kaybetmişim

Em        D         C
Bir yanda esaretim, bir yanda cesaretim
Em        D       C
Hangisini seçersem diğerine kıyabilirim
Em        D       C
Gücüm ürkütür cahili, doğuştan emanetim
Em      D           C
Alevimi titretmez yeli, imandan ibaretim
Em     D           C
Dayanmamı önerenler dayanacak güç vermez
Em        D          C
Küçük bir ilgileri olur ve nefret asla bitmez
Em       D           C
Hesaplar hiçbir yerde o ilgilerle ödenmez
Em    D       C
Şimdi herkese narin bir dövüş bırakıyorum
Em    D        C
Zaman geçtikçe kaybediyorum
Em  D            C                 Em  D
Ama kavgam sessizce sona ermeyecek
                 C               Em    D
Bir şarkı daha istemeyin, sözler yandı
                 C             Em
Ben erken dönmüyorum, bilin ki yol çok uzun
  D            D         Em  D
Hecelere küstüm, ne cümlesi
           C            Em
Dağlara küstüm, ne zirvesi

Em
Benden elveda, hanginiz yanacaksa, yansın
C              D
Benden elveda, sahte sevginizle kalın
Em
Bende hoş seda, sizde gürültünüz kalsın
C              D
Serde bir deva yok, ezelden kaybetmişim
NotlarX
Tab
Söz: Kahraman Deniz
Müzik: Kahraman Deniz
Düzenleme: Kahraman Deniz
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.