Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Güven Yüreyi - Zarar - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
Cm  Cm  Db  Db

Cm
Git gide ediyom zarar
                     Db
Bahsetme kendinden bana (bana)
                        Cm
Yalan oluyo her lafın yalan
                               Db
İste, gönlümü verirdim ben yoluna
                               Cm
Ama kar kalmaz elbet çıkar yarına

Cm
Sor halimi yar bu gece dertliyim olmaz aga
Db
Her şeyim oldu zarar
                        Cm
Öyle boş boş bakmasna bana

İnan adım atamam kafam iyi kalmama o masalardan
Db
Arıyorum kaç aydan beri
                     Cm
Unutamam yakmazsan beni

Cm  Cm  Db  Db
(şarkı boyunca aynı akor döngüsü devam eder)

Bana zalim olma gönlüm darda
Derdim hep masamda
Çek içip içip kalkmasam da
Ara bi kere ses etmem asla
Gidiyorum yine ardında boşu boşuna
Helal olsun hakkım benden yana
Git gide ediyom zarar
Bahsetme kendinden bana (bana)
Yalan oluyo her  lafın yalan
İste, gönlümü verirdim ben yoluna
Ama kar kalmaz elbet çıkar yarına
Git gide ediyom zarar
Bahsetme kendinden bana (bana)
Yalan oluyo her lafın yalan
İste, gönlümü verirdim ben yoluna
Ama kar kalmaz elbet çıkar yarına
Yalan gördüğüm her şey
Belki kendimden fazladır zaman
Giderim hep yolumdayım zaten dedim
Bunu görene dek hep ilerledim
Kaderim beni çok içerledi
Hislerim hep derin derin
Söyle görmedin di mi?
Bana ne verdin
Bu gece derde düştüm sana geldim
Kafam hep yerde önüme çek perde
Bi taraf engeldi bana mı denk geldi valla
Yaşadım hep dert bunu görenler dedi bana hasta
Çok tutmadım bi yas sayfam hep beyaz
Git gide ediyom zarar
Bahsetme kendinden bana (bana)
Yalan oluyo her lafın yalan
İste, gönlümü verirdim ben yoluna
Ama kar kalmaz elbet çıkar yarına
NotlarX
Tab
Söz: Ayaz Erdoğan
Müzik:
 Ayaz Erdoğan
Düzenleme:
 Ayaz Erdoğan
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Beste ve Bestecilik

Müzikal eserlerin yazılması veya oluşturulması sürecidir. Bir besteci, müziği yaratırken melodileri, harmonileri, ritimleri ve diğer müzikal unsurları kullanarak duygusal ve estetik bir ifade yaratır. Beste, müziğin farklı türlerinde ve tarzlarında yer alabilir ve genellikle bir bestecinin kişisel ifadesini yansıtır. Besteci, müzikal fikirlerini notalara döker ve bu fikirleri belirli bir formata göre düzenler. Beste süreci, müzikal materyalin oluşturulmasından icrasına kadar bir dizi aşamayı içerir ve müziğin yaratıcı ve sanatsal boyutunu ifade etme sürecidir.

Önemli Bestecilerimiz:

Ahmed Adnan Saygun (1907-1991): Türk besteciliğinin öncülerinden biri olan Saygun, hem Batı müziği hem de Türk müziği alanında önemli eserler vermiştir. Türk müziğinin gelişimine büyük katkıda bulunmuştur.

Cemal Reşit Rey (1904-1985): Türk piyano müziğinin önemli temsilcilerinden biri olan Cemal Reşit Rey, geniş bir repertuara sahip olup çeşitli türlerde eserler vermiştir.

Ulvi Cemal Erkin (1906-1972): Türk müziğinin önde gelen bestecilerinden biri olan Erkin, çağdaş Türk müziğinin öncülerindendir. Türk halk müziği ve Batı müziği tarzlarını başarıyla birleştiren eserleriyle tanınır.

Necil Kazım Akses (1908-1999): Akses, Türk modern müziğinin önemli figürlerindendir. Hem klasik Türk müziği hem de Batı müziği tarzlarında eserler vermiştir ve Türk müziğinin gelişimine katkıda bulunmuştur.

İlhan Baran (1934-2016): Baran, çağdaş Türk müziğinin önde gelen bestecilerindendir. Modern ve deneysel müzik tarzlarında eserler vermiş, ayrıca müzik eğitimcisi olarak da önemli bir rol oynamıştır.

Göksel Baktagir (1966- ): Türk müziğinin önemli kanun virtüözlerinden ve bestecilerinden biridir. Geleneksel Türk müziği ile klasik batı müziğini ustalıkla harmanlayan Baktagir, birçok konserde ve festivallerde performans sergilemiş ve birçok kayıtta yer almıştır. Türkiye'nin yanı sıra yurt dışında da konserler vermiş olan Baktagir, Türk müziğinin tanıtımına katkı sağlamıştır.

Dünya Çağının Önemli Bestecileri:

Johann Sebastian Bach (1685-1750): Barok döneminin en önemli bestecilerinden biri olan Bach, dini ve dünyevi müzik alanında birçok önemli eser vermiştir. Klasik müziğin en büyük ustalarından biri olarak kabul edilir.

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791): Klasik dönemin en önemli bestecilerinden biri olan Mozart, genç yaşta büyük bir başarı elde etmiş ve birçok önemli opera, senfoni ve konçerto bestelemiştir.

Ludwig van Beethoven (1770-1827): Beethoven, klasik müziğin en önemli figürlerinden biridir. Romantik dönemin başlangıcını simgeleyen bestecilerden biri olarak kabul edilir ve geniş bir repertuara sahiptir.

Pyotr Ilyich Tchaikovsky (1840-1893): Rus besteci Tchaikovsky, romantik dönemin en önemli bestecilerinden biridir. Senfonileri, baleleri ve opera eserleriyle tanınır ve geniş kitlelerce sevilir.

Claude Debussy (1862-1918): Debussy, çağdaş klasik müziğin öncülerinden biridir. Eserleri, İmpresyonist müziğin özelliklerini taşır ve geniş bir etki alanına sahiptir.

Igor Stravinsky (1882-1971): Stravinsky, modern klasik müziğin en etkili figürlerinden biridir. Eserlerinde ritim ve armonideki yenilikçi yaklaşımlarıyla tanınır ve çağdaş müziğe önemli katkılarda bulunmuştur.

Frédéric Chopin (1810-1849): Polonya doğumlu Chopin, romantik dönemin en önemli piyano bestecilerinden biri olarak kabul edilir. Piyano eserleri, kendine özgü zarafeti ve derin duygusallığıyla tanınır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.