Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ebru Yaşar - Yoksun (Siyam) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Dm  Eb  Dm  Eb

Dm                  Eb
Yoksun bu kalbi yaksam sönmez kor gibi zalim
Dm                    Eb
Yeterdi bi kerede baksan sendin benim tek hayalim
Dm                  Eb
Kalbim bi hayli hüsran sebebi sen yine hain
Dm                   Eb
Yıkıldı kaç kere dünyam senin yüzünden zalim

Dm  Eb

Dm
Bulsam yine bir yol var
         Eb
Bi yanım enkaz sensiz olmaz
         Dm
Yanınada kalmaz
                     Eb
Adını anmam bir daha bak

Dm
Duysan beni bi duysan
       Eb
Yüreği taştan yokluğu zindan
         Dm
Gidişine susmam
                      Eb
Yerine koymam kimseyi ah

Dm                  Eb 
Yoksun bu kalbi yaksam sönmez kor gibi zalim
Dm                    Eb
Yeterdi bi kerede baksan sendin benim tek hayalim
Dm                  Eb
Kalbim bi hayli hüsran sebebi sen yine hain
Dm                   Eb
Yıkıldı kaç kere dünyam senin yüzünden zalim

Dm                  Eb
Yalnız bende ahı kaldı
                          Dm
Silemedim geriye resmi kaldı
                     Eb
Kaderde ayrı ayrı yazdı
                  Dm
Gücüm yeter mi söyle

Dm        Eb    Dm         Eb
Sensiz kalamam, kalbim yaralı
NotlarX
Tab
Söz: Esad Fidan, Siyam, Ramazan Kızılpınar
Müzik:
 Esad Fidan, Siyam, Ramazan Kızılpınar
Düzenleme:
 Esad Fidan
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar