Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Simge - Çapkınca (Ozan Bayraşa) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Db | C# | Bbm | A#m Kapo: 0
 
Gbmaj7    Fm          Bbm         Fm           Ebm
En doğru anda, yanı başımda beliriverdin çapkınca
                    Bbm       Fm
Yoksa kader seni mi bana, e kabul o zaman

Gbmaj7       Fm
Bildiğin akışma dokunduğunda
                   Ebm
Düşüme sızdın arsızca
                       Fm
Hisler kıyak, aşk yolunda

Gbmaj7          Fm
Koy ver gitsin, korkma kalbim
Ebm
Buldum bu defa, gitmem bi daha

Sanmam ki sen de beni küstürme sana

Gbmaj7
Gel düşünme binelim arabaya
    Fm
Delirip delirip gidelim oraya
    Ebm
Sevişe sevişe, hadi bi daha de
    Fm
Varalım sahildeki yerimize

Gbmaj7
Hadi Gel düşünme binelim arabaya
    Fm
Delirip delirip gidelim oraya
    Ebm
Sevişe sevişe, hadi bi daha de
    Fm
Varılır sahildeki yerimize

Gbmaj7                Fm
En doğru anda, yanı başımda beliriverdin çapkınca
Ebm                 Fm
Yoksa kader seni mi bana, e kabul o zaman
NotlarX
Tab
Söz: Onurr
Müzik: Onurr
Düzenleme: Ozan Bayraşa
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.