Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Aysel Yakupoğlu - Sevemem Artık (Ömer Çakır) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
A+ A-
Ebm
Sevemem artık değil elimde elleri
   B                  Abm       Bbm
Bi başkası sarmış ben kokmuyo teni
       Ebm
Yarası kalmış kalbin yanası kalmamış
   B               Abm        Bbm
Kırdım şerefine kalkan kadehleri

Bbm
Bakmıyo gözleri bana eskisi gibi
                       B
Bugün var yarın yok bi yabancı gibi

Dokunsam düşecek dilimde sözleri
                  Abm      Bbm
Yalanlarla dolu veda sitemleri

Bbm
İsmi lazım değil bu aşkın katili
                 B
Vefasızın biri hayırsızın biri

Söyleyin durmasın hep yaptığı gibi
                    Abm        Bbm
Gitsin toplamadan dağıttığı kalbi

Gb
Sevemem artık değil elimde elleri
   Abm                  B       Bbm
Bi başkası sarmış ben kokmuyo teni
       Gb
Yarası kalmış kalbin yanası kalmamış
   Abm             B          Bbm
Kırdım şerefine kalkan kadehleri

        Bbm
Unuttum adını da yok, yok hatırıda yok
                   B
Bi yarınıda yok dünde kaldı aşkı

Kestim hesabını çektim cefasını
                    Abm        Bbm
Bu kalp yarasını sarmaz sarası yok
NotlarX
Tab
Söz: Ömer Çakır
Müzik:
 Ömer Çakır
Düzenleme:
 Ercan Bal - Sefa Nuh Polat
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Perde Nedir?

Perde, müzikte belirli bir nota veya akorun bir süre boyunca sürdürülmesini sağlayan bir tekniktir. Genellikle bir enstrümanın tellerine veya bir piyanonun tuşlarına basılarak uygulanır. Perde, bir notanın veya akorun sesinin bir süre boyunca sürmesini ve duraklamadan oluşan bir efekt oluşturmasını sağlar.

Perde Çeşitleri:

  • Tutulan Perde: Belirli bir nota veya akorun basılması ve basıldığı sürece sürdürülmesi şeklinde gerçekleşir. Bu, genellikle akorların basılması veya gitar gibi telli enstrümanlarda tek bir nota basılmasıyla yapılır.
  • Yaylı Çalgılar: Yaylı çalgılarda perde, yayın bir süre boyunca tellere baskı uygulamasıyla sağlanır. Yay, telleri bastırdığı sürece notanın veya akorun sesi çıkar.
  • Piyano: Piyano, çalındığı sürece perde efekti sağlayan bir klavye enstrümanıdır. Bir tuşa basıldığında, telin çalınan konumda kalması için bir pedala basılarak notanın sesi sürdürülür.

Perde ve Müzikal İfade

Perde, müzikal ifadeyi zenginleştiren bir tekniktir. Müziğin akışını ve atmosferini değiştirirken duygusal derinlik katmasıyla dikkat çeker. Özellikle yavaş ve duygusal parçalarda perde efekti, duygusal etkiyi artırabilir ve dinleyiciyi etkileyebilir.

Perde ayrıca müzikal geçişlerde ve akor değişimlerinde yumuşak bir geçiş sağlar. Akor değişimleri sırasında perde efekti kullanarak, akorların birbirine yumuşak bir şekilde bağlanması ve müziğin akışının kesintisiz olması sağlanır.

Perde ve Ritim

Perde, ritimle birleştirildiğinde müziğin dinamik yapısını zenginleştirir. Belirli bir ritimle çalınan perdeler, müziğin ritmik yapısını güçlendirir ve dinleyiciye ilginç bir ses deneyimi sunar. Özellikle perküsyon enstrümanlarıyla birlikte kullanılan perdeler, ritmi vurgular ve parçanın enerjisini artırır.

Perde efekti, müzikte dinamizmi ve derinliği artırmanın yanı sıra, enstrümanların ve seslerin daha dolgun ve zengin bir ton elde etmesine de yardımcı olur. Bu nedenle, perdeler genellikle müziğin temel bileşenlerinden biri olarak kabul edilir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.