Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Emir Can İğrek - Kor - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
Cm  Ab  Fm  Gm

Cm
Yüze düşmüş zülüf
Ab
Nasıl geleyim dönüp
Fm
Gece resmimi öpüp
Bb           Gm
Vazgeçmişsin benden

Cm
Kara yolları bozuk
Ab
Kanadım yine kırık
Fm
Bana mektubu yazıp
Bb           Gm
Vazgeçmişsin benden

Cm
Yangın düşmüş kor kor
Ab
Yanmış gönlüm yer yer
Bb
Duydum sağdan soldan
             Gm
Vazgeçmişsin benden

Cm
Doldur bardak dolsun
Ab
Yanmış gönlüm yansın
Bb
Sana da aşk olsun
             Gm
Vazgeçmişsin benden

Cm  Ab  Bb  Gm

Cm
Tamam gönlün olsun
Ab
Bu rüzgar durulsun
Fm
Söyler eşim dostum
Gm
Vazgeçmişsin benden

Cm
Belediyenin tüm 
Ab
Hoparlörlerinden
Fm
Müzeyyen çalınsın
Bb
Vazgeçmişsin benden

Cm
Yangın düşmüş kor kor
Ab
Yanmış gönlüm yer yer
Bb
Duydum sağdan soldan
Bb           Gm
Vazgeçmişsin benden

Cm
Doldur bardak dolsun
Ab
Yanmış gönlüm yansın
Bb
Sana da aşk olsun
Bb           Gm
Vazgeçmişsin benden
NotlarX
Tab
Söz: Emir Can İğrek
Müzik:
 Emir Can İğrek
Düzenleme:
 Yiğit Avcı
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Tuanna Çengel - Kor
Video Thumbs
Veli Can Cömert - Kor
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.