Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ozbi - Beni Sev (Gülce Duru) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
Dm
Bu gece
  C        Bbmaj7  Dm
Yalanlar sarmış gibiyim
  C        Bbmaj7  Dm
Gözünden görmüş gibiyim
  C        Bbmaj7  Dm
Yolumdan çıkmış gibiyim
  C        Bbmaj7  Dm
Zamandan kopmuş gibiyim

Dm
Bok var sanki her gün düşünüyorum ben
  C                      Bbmaj7
Kafamdakilere kaç gündür kuruluyorum ben
    Dm
Çok anlam arıyorum evet hep bölünüyorum sen
C                      Bbmaj7
Uzatırken rakı bardağa dökülüyorum ben

        Dm
Yok yok yok, der içine sor ne diyor bi bak
Gm             Bbmaj7
Kayboluyorum ondan söz edince
Dm
Sallanıyor kafam savruluyor sözüm
Gm            Bbmaj7
Dalgalanıyor yine dörtte üçüm bi görsen

Dm
Ben, uğruna her her şeyi göze aldım
Gm    Bbmaj7  Dm
Of of oooooof of
Dm
Senin için ölmüşlüğe adım attım
Gm    Bbmaj7  Dm
Of of oooooof of
Dm
Bi gelsen bana çatlar bi fay hattım
Gm    Bbmaj7  Dm
Of of oooooof of
Dm
Bu yangındaki rüzgara uçar aklın
Gm    Bbmaj7  Dm
Of of oooooof of

  C         Bbmaj7   Dm
Yalandan yıldım beni sev
  C         Bbmaj7        Dm
Gözümden görmüş gibi beni sev
  C          Bbmaj7   Dm
Yolundan çık gel beni sev
  C        Bbmaj7         Dm
Zamandan kopmuş gibi beni sev

Dm              C
Sorular çok karışık
            Bbmaj7         Dm
Bi umut sarılır kalbim birine
                 C
Cevaplar hep sırıtır
        Bbmaj7             Dm
Zaman durur mu yanayım dilime
                      C     Bbmaj7     Dm
Kimim ben bi sarhoş gibi ararım sevgilimi

Bu beden yenik değil
C         Bbmaj7      Dm
Elbet çözerim dertlerimi 

      C       Bbmaj7   Dm
Kör değilim bakanlar kadar
      C      Bbmaj7   Dm
Zor değilim ölenler kadar
  C        Bbmaj7   Dm
Yalanlar yalanlar sarar
  C        Bbmaj7  Dm
Kalanlar kalanlar arar

  C         Bbmaj7   Dm
Yalandan yıldım beni sev
  C         Bbmaj7        Dm
Gözümden görmüş gibi beni sev
  C          Bbmaj7   Dm
Yolundan çık gel beni sev
  C        Bbmaj7         Dm
Zamandan kopmuş gibi beni sev
NotlarX
Tab
Söz: Ozbi (Onur Dursun)
Müzik: Ozbi
Gülce Duru
Enver Muhamedi
Düzenleme: Ozbi
Barış Mert Peker
Enver Muhamedi
Ekin Cengizkan
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.