Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

KitschKrieg - Unterwegs (Jamule) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: B | Abm | G#m Kapo: 0
G#m  F#  G#m  F#

                  G#m                       F#
(Ja) Alles wie im traum, denken nicht an morgen, ey
              G#m                    F#
Bis die sonne aufgeht, sind wir unterwegs
                     G#m                           F#
Das leben will ein'n ausgeb'n,  und das woll'n wir sehen
           G#m                            F#
Bin mir sicher, dass keiner von uns heute schläft

G#m
 Ey, ja, wir schieben alles auf den nächsten tag (hey)
F#
 Machen heute nur, was du so magst (ja)
G#m
 Hab' ein bisschen liebe mitgebracht (huh)
F#
 Pust'n rauch raus aus dem schiebedach (pff)
G#m
 Halt' den moment fest auf polaroid (flash)
F#
 Bleiben on the low wie burna boy
G#m
 Gedanken und sinne sind so betäubt (ja)
F#
 Denn ja, auch luzifer ist unser freund

G#m                     F#
 Ich weiß ganz genau, wonach du gerade suchst (ja, ja)
G#m         F#
 Du und ich kenn'n keine tabus, nein
G#m                      F#
 Zu viel von dem rausch, zu viel von dem goose

Ganz egal, nimm noch einen zug, ey

G#m
 Bist du bereit?
C#
 Nur wir zwei
G#m
 Völlig high
F#
 Weißer wein
G#m
 Den wir teil'n
C#
 Wir sind frei
G#m               F#
 Vergiss die zeit

                  G#m                       F#
(Ja) Alles wie im traum, denken nicht an morgen, ey
              G#m                    F#
Bis die sonne aufgeht, sind wir unterwegs
                     G#m                           F#
Das leben will ein'n ausgeb'n,  und das woll'n wir sehen
           G#m                            F#
Bin mir sicher, dass keiner von uns heute schläft

G#m  F#  G#m  F#

    G#m                          F#
Ey, im portemonnaie hab' ich was gegen unsere sorgen, ey
G#m                          F#
Im portemonnaie hab' ich was gegen unsere sorgen, ey
G#m                           F#
Im portemonnaie hab' ich as gegen unsere sorgen, ey
G#m        F#
 Kein gps, keiner kann uns orten

G#m
Du bist meine betty boop (boop)
    F#
Wir beide sind wie gin and juice (ah)
G#m
Frage dich: „was willst du tun?“
        F#
Sag mir, egal was, ist cool

    G#m
Wir hab'n noch nicht alles gesehen (nein)
F#
Nimm meine hand, lass uns geh'n (komm schon)
G#m
Einmal um den planet (ja)
F#
Und lassen alles and're stehen

                  G#m                       F#
(Ja) Alles wie im traum, denken nicht an morgen, ey
              G#m                    F#
Bis die sonne aufgeht, sind wir unterwegs
                     G#m                           F#
Das leben will ein'n ausgeb'n,  und das woll'n wir sehen
           G#m                            F#
Bin mir sicher, dass keiner von uns heute schläft
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.