Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Simon - Garfunkel - The Sounds of Silence - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Bbm | A#m Kapo: 0
Ebm                       Db
 Hello darkness, my old friend
                            Ebm
I've come to talk with you again
                     B      Gb
Because a vision softly creeping
                        B      Gb
Left its seeds while I was sleeping
        B                              Gb
And the vision that was planted in my brain
               Ebm
Still remains
Gb         Db       Ebm
Within the sound of silence

Ebm                          Db
In restless dreams I walked alone
                        Ebm
Narrow streets of cobblestone
                   B        Gb
'neath the halo of a street lamp
                          B        Gb
I turned my collar to the cold and damp
        B                                        Gb
When my eyes were stabbed by the flash of a neon light
                     Ebm
That split the night
Gb              Db       Ebm
And touched the sound of silence

                         Db
And in the naked light I saw
                           Ebm
Ten thousand people, maybe more
                   B       Gb
People talking without speaking
                   B        Gb
People hearing without listening
               B                       Gb
People writing songs that voices never share
                Ebm
And no one dare
Gb          Db       Ebm
Disturb the sound of silence

                         Db
Fools said I, you do not know
                      Ebm
Silence like a cancer grows
                     B           Gb
Hear my words that I might teach you
                    B           Gb
Take my arms that I might reach you
       B                           Gb   Ebm
But my words like silent raindrops fell
   Gb
And echoed
       Db       Ebm
In the wells of silence

                         Db
And the people bowed and prayed
                     Ebm
To the neon God they made
                         B      Gb
And the sign flashed out its warning
                      B     Gb
In the words that it was forming
                       B
And the sign said, the words of the prophets
                           Gb
Are written on the subway walls
             Gb    Ebm
And tenement halls
         Gb          Db        Ebm
And whisper'd in the sounds of silence
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.