Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Jehan Barbur - Ayin (Korhan Futacı) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
A+ A-
Cm  Db  Cm  Db

Cm            Db            Cm  Db
Gökyüzü maden arayan buluyor
Cm              Db            Cm  Db
Şeytana satılık en kötü düşler
Cm              Db            Cm  Db
Herkese bulaşır en sonu bekler
Cm            Db          
Gökyüzü maden keskin dişler
Fm
Yine bana büyüyor, yine bana büyüyor

Cm  Db  Cm  Db

Cm            Db       Cm  Db
Savaşlar eski tankların
Cm              Db        Cm  Db
Bükemem dediğin namluların
Cm             Db          Cm  Db
Kaplıyor adamı sabrım taştı
Cm            Db        
Şeytanın aklı bende mi kaldı
Fm
Yine bana büyüyor, yine bana büyüyor

C  Db  Eb  Fm

C             Db  Eb            Fm
Gökyüzü maden,    gökyüzü maden
C             Db  Eb            Fm
Gökyüzü maden,    gökyüzü maden

C                  Db
Yine bana büyüyor, yine bana büyüyor
Eb                    Fm
Yine bana, yine bana, yine bana büyüyor
C                  Db
Yine bana büyüyor, yine bana büyüyor
Eb                    Fm
Yine bana, yine bana, yine bana büyüyor

C             Db  Eb            Fm
Gökyüzü maden,    gökyüzü maden
C             Db  Eb            Fm
Gökyüzü maden,    gökyüzü maden

G             Ab
Bükemediğimiz namlular
Bb             Cm
Kor gibi sıcak yollar var
G            Ab
Bulandığımız çamurlar
Bb              Cm
Yürüdüğümüz patikalar var

G             Ab
Ölünmez savaş tanrılar
Bb                Cm
Derin derin aldığımız nefesler
G       Ab           Bb    C  Db
Yine de aramadığımız sonlar   var
NotlarX
Tab
Söz: Korhan Futacı
Müzik:
 Korhan Futacı
Düzenleme:
 Çağrı Sertel
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar