Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Bahadır Sağlam - Sana Bir Şey Olmasın - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Db | C# | Bbm | A#m Kapo: 0
A+ A-
     Bbm                   Fm
Seni benden ne bu şehir ayırır ne de ecel
    Bbm                 Fm
Yüreğimi en fazla dil yarası acıtır
      Ebm                      Fm
Bu sevdaya hangi yaban eller gelir uzanır
   Ebm                          Fm
Kendine iyi bak sana birşey olmasın

Bbm  Fm  Gbmaj7  Fm7

Fm                  Ebm             Fm
Günahları gönder, bana küçük sevinçler ver
Db          Ebm                Gbmaj7    Fm
Hataları boşver, dert olur kavuşamazsak eğer

     Bbm                   Fm
Seni benden ne bu şehir ayırır ne de ecel
    Bbm                 Fm
Yüreğimi en fazla dil yarası acıtır
      Ebm                      Fm
Bu sevdaya hangi yaban eller gelir uzanır
   Ebm                          Fm
Kendine iyi bak sana birşey olmasın

Fm               Ebm   Fm
Yüreğim darda, aklım firarda
         C      Gbmaj7    Bbm
Sebebim olur ölüme ayrılığın

Bbm  Fm  Gbmaj7  Fm7

     Bbm                   Fm
Seni benden ne bu şehir ayırır ne de ecel
    Bbm                 Fm
Yüreğimi en fazla dil yarası acıtır
      Ebm                      Fm
Bu sevdaya hangi yaban eller gelir uzanır
   Ebm                          Fm
Kendine iyi bak sana birşey olmasın
NotlarX
Tab
Söz: Cengiz Erinç
Müzik:
 Cengiz Erinç
Düzenleme:
 Mert Ağırlar
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Gizem Aksoy - Sana Bir Şey Olmasın
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar