Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Çağan Şengül - Yaratılış'ın İkinci Günü (Hemsaye) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Db | C# | Bbm | A#m Kapo: 0
A+ A-
Bbm  Bbm  Gb  Gb  Ab  Ab  Ab  Fm

Bbm
Kurduğum deniz sesin
 Gb                      Ab
İnandığım yerin göğün devrilmesin
              Fm
Eksik bi yöndesin

Bbm                   Gb
Kandırınca renginiz, akşam olunca gizlerim
 Ab                      Fm
Uzandığın dallar mı meyvesiz

Bbm       Gb                 Ab
Çoktan geçmişti çizgiyi kalbimiz
                 Fm           Bbm
Geriye dönüş yok eskiden beri yersiziz
             Gb                     Ab
Her şey gibi az ve uzak değildi maviniz
               Fm
Çok yakındı yitti sahiniz

Bbm
Yüzünden tanımıştım, gördüğümde anladım
Gb
Senden başka sebebim yok, çocukluk salıncağım
Ab
Yüzüme vuran rüzgarım, koşarken ki heyecanım
Fm
İçimden atamadığım en büyük korkularım

Bbm
Tüm sıfatlar gereksiz, yeterlidir varlığın
Gb
Adımlarım ağır ağır, kokun denizdi anladım
Ab
Düşünmem bırakmayı, ruhumda dudak payı
Fm
Bıraktım sana, iç kana kana

Bbm  Bbm  Gb  Gb  Ab  Ab  Ab  Fm

Bbm          Gb
Kokun deniz ama
                Ab
İzin vermez Ankara

Bir adım gidemem
                    Fm
Geriye dönemem seni almadan oradan

Bbm          Gb
Yorulmuşsun ama
           Ab
Yaslan omzuma

Bir masalın yükü düşer
       Fm
Sensiz her gece aklıma
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar