Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Pinhani - Beni Böyle Sevemezsin - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
Fm  Bb  Fm  Bb

       Cm           Gm       Fm         Cm
Yalnız bir akşam acıtır seni, yaramazlıkların
                     Gm      Fm           Cm
Önünden geçerken tüm hayatın, bütün yaptıkların

        Fm           Cm           Fm        Cm
Niye doğdun, niye varsın, niye kendin bulamazsın
        Fm           Cm          Ab           Fm   Bb
Neler umdun, kimi buldun, acı çektin, benim olduuuuun

Cm  Cm  Bb  Fm  Cm

       Cm        Bb        Fm          Cm
Sonsuz gökyüzü götürür beni baktığın yere
                    Bb     Fm           Cm
Aynı yıldızlar ayrı mekanda bakar yüzümüze

        Fm          Cm          Fm         Cm
Yakın olsan, bilemezsin, beni bazen özlemezsin
       Fm          Cm           Ab         Fm   Bb
Uzak olsan, gelemezsin, beni böyle  sevemezsiiiiin

Fm  Bb  Fm  Bb  Fm  Bb  Gm  Ab
Gm  Ab  Gm  Ab  Fm  Bb  Fm  Bb

Fm                    Bb 
 Sonunu bilmeden başlarız
Fm                     Bb
 Hikayenin parçası olmaya
Fm                        Bb        Fm
 Bazen hiç gülmeden bitiverir hikayemiz
                        Bb
Geçeriz bomboş bir sayfaya
NotlarX
Tab
Söz: Sinan Kaynakçı
Müzik: Sinan Kaynakçı
Düzenleme: Sinan Kaynakçı
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.