Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ayça Özefe - Karanlık - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: A | Gbm | F#m Kapo: 0
A+ A-
F#m
Ey protest halkım
C#m
Bana ne yaptın
F#m                   Bm
İçinizden hiçbirinize ait hissedemiyorum
               C#m
Davanıza davam diyemiyorum
                      Bm
Bilemiyorum, sorun bende mi, ne yapsam kendimi

Anlatsam derdimi

          F#m                     E
Her yer karanlık, yarından umudum yok
              D
Aslında sorum çok ve cevaplar sayfalar dolusu önümde

Ne kadar görmek istesem de gözümle

F#m          E
Her yer karanlık, her yer karanlık
         Bm7
Hiç ışık yok

F#m
Ne zaman düşsem bu yalnızlığa
C#m
Kitaplar koştu hep yardımıma
F#m
Binlerce yıl önce mum ışığında
C#m
Kavuşmuşlar insanlar aydınlığa
F#m
Şimdi tüm bu ustalar izlerlerken
C#m
Ve güya tanrılar da bizlerleyken
Dmaj7
Ne yaptık da düştük bu karanlığa

Sanki uzanıyor ta yanı başımdan sonsuzluğa

          F#m                     E
Her yer karanlık, yarından umudum yok
              D
Aslında sorum çok ve cevaplar sayfalar dolusu önümde

Ne kadar görmek istesem de gözümle

F#m          E
Her yer karanlık, her yer karanlık
         D
Hiç ışık yok

F#m                            C#m
Yine birilerini kızdırdım, yağıyor üstüme tanrının laneti
F#m
Ne hain, ne katil, ne de hırsızdım
   C#m
Tanrınız buysa beyler, yok hiç adaleti
   F#m
Protestler, yeni tezler üretirlerken
C#m
Bir şekilde marjinal olalım derken
Bm
Az olmak uğruna yine çoktan oldular

Adeta koskocaman bir boktan ordular

F#m
Ne yaptıysam olmadı, hep haksızdım
  C#m
Söylemlerim pek çokları için tatsızdı
F#m
Arkamda Titanlar olsa da fark etmez
  C#m
Onların gözünde ben hep dayanaksızdım
F#m
Konuştukça gözlerinde düşüyorum
      C#m
Nolur ört üstümü anne, çok üşüyorum
Bm
Delirtiyor beni insanların gamsızlığı

Ne olacak da bitecek bu yalnızlığım

          F#m                     E
Her yer karanlık, yarından umudum yok
              D
Aslında sorum çok ve cevaplar sayfalar dolusu önümde

Ne kadar görmek istesem de gözümle

F#m          E
Her yer karanlık, her yer karanlık
         D
Hiç ışık yok
NotlarX
Tab
Söz: Dolu Kadehi Ters Tut
Müzik:
 Dolu Kadehi Ters Tut
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.