Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Yaşlı Amca - Keder - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
Fm  Db  Fm  Db  Fm  Db  Fm  Db

Fm   Db          Fm     Db           Fm
 Off bastı bir keder gelsen ne fark eder
   Db            Fm       Db           Fm
Otururdum yine o bankta aldığın sarı kazakla
       Db       Fm          Db         Fm
Anlamı yok sözlerin bıraksa gitse gözlerin
     Db           Fm        Db           Fm
En zoru da sen bilmeden özlemek hiç söylemeden

Ab             Eb      Db
O ellerin kimseyi tutmadan
     Ab              Eb      Db
Vazgeçen olmadan olmadan olmadan
Ab             Eb      Db
O ellerin kimseyi tutmadan
     Ab              Eb      Db
Vazgeçen olmadan olmadan olmadan
Fm
Gel

Fm  Db  Fm  Db  Fm  Db  Fm  Db

Fm     Db       Fm       Db           Fm
Farklı ülkelerdeyiz sen ağaçsan ben deniz
      Db           Fm      Db         Fm
Bulabilir miydin beni rüzgarında yok olunca
      Db         Fm        Db           Fm
Aşk tiyatro perdesi kapanmadan gelir mi ki
    Db           Fm         Db         Fm
Arkasında ne var kimse görmeye cesaret etmez

Ab             Eb      Db
O ellerin kimseyi tutmadan
     Ab              Eb      Db
Vazgeçen olmadan olmadan olmadan
Ab             Eb      Db
O ellerin kimseyi tutmadan
     Ab              Eb      Db
Vazgeçen olmadan olmadan olmadan
Fm
Gel
NotlarX
Tab
Söz: Artun Özoğlu
Sarper Sonbay
Müzik: Artun Özoğlu
Sarper Sonbay
Düzenleme: Yaşlı Amca
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.