Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Camila Cabello - Living Proof - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
G  C
        G
Tell me something, but say it with your hands slow
         C
When you touch me, paint me like a Van Gogh, oh
        G
I wanna study every inch of you
         C
'Til you trust me to make the angels come through


Like a choir singing Hallelujah, when my body's crashin' right into you, when we align

Ooh yeah, Do you feel me? Can you feel me? 'Cause I can't breathe

G
 Where did you come from, baby and were you sent to save me
 C
Ooh, there's God in every move, ooh, and you're the living proof (Oh)
G
 The way your hands can't shake me, soft to the touch like, baby
 C
Ooh, there's God in every move, ooh, and you're the living proof (Oh)

         G
Countin' freckles as they run down your spine
          C
Show your demons and I might show you mine
                      G
One at a time yeah, yeah

What are you hidin'? What a design, yeah, yeah
                                 C
I wanna dive in, what a divine moment

Can you feel me? (Oh) Can you feel me? (Oh) 

'Cause I can't breathe

G
 Where did you come from, baby and were you sent to save me
 C
Ooh, there's God in every move, ooh, and you're the living proof (Oh)
G
 The way your hands can't shake me, soft to the touch like, baby
 C
Ooh, there's God in every move, ooh, and you're the living proof (Oh)

      G
Like a choir singing Hallelujah, ooh yeah, choir singing Hallelujah
      C                     G
Like a choir singing Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah

G
 Choir singing Hallelujah, body's crashin' right into you (Oh)
C
 Do you feel me, can you feel me 
 
 'Cause I can't breathe

G
 Where did you come from, baby and were you sent to save me
 C
Ooh, there's God in every move, ooh, and you're the living proof (Oh)
G
 The way your hands can't shake me, soft to the touch like, baby
 C
Ooh, there's God in every move, ooh, and you're the living proof

      G
Like a choir singing Hallelujah (Baby), ooh yeah, choir singing Hallelujah (Baby)
      C
Like a choir singing Hallelujah, Hallelujah, and you're the living proof, oh
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.