Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Yol'a Düş - Dilsiz Yara (Feyzullah Bingöl) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
C   F   C   Dm
Dm  Dm  Gm  Dm  F  F  C  Dm

Dm
 Dilsiz bir yara solumda
Gm         Dm
 Kanadıkça kanar
 
 Sensiz bir ömür umutla
Gm          Dm
 Bekledikçe yanar
F                      C        Dm
 Hoyrat senelerin buruk hasretiyle
F           C              Dm
 Yaşamaktan gönül bıktıkça bıkar
 
Dm                     F
 Hoyrat senelerin buruk hasretiyle
C                          Dm
 Yaşamaktan gönül bıktıkça bıkar

Dm
 Aşkından mıdır
Gm        Dm
 Sevdadan mı
F
 Tükendiysem böyle (eksildiysem niye)
C       Dm
 Ayrılıktan mı

Dm
 Göğsümün üstüne serdim
Gm        Dm
 Yüzünü sevdiğim
 
 Cayır ateşle tutuştu
Gm          Dm
 Yangın yüreğim
F                     C         Dm
 Sarhoş gözlerimin gamlı buğusuyla 
F         C              Dm
 Giderken sadece seyreylediğim
 
Dm                F
 Sarhoş gözlerimin gamlı buğusuyla 
C                        Dm
 Giderken sadece seyreylediğim

Dm
 Aşkından mıdır
Gm        Dm
 Sevdadan mı
F
 Tükendiysem böyle (eksildiysem niye)
C       Dm
 Ayrılıktan mı

Yüreğini koyduğu masada, şimdi yumruğu yankılanıyordu
Masa, şarabını dökerken, gece gerçeğe soyunuyordu
Ölüm değildiyse de sevişmenin son nefesi
Kirdi, dudaklarda kalan "eller"in izi

Aşka aşık olanın, eninde sonunda yüreği nasırlaşıyordu
Avuçların içi kan terlerken gözler, sözlerle kavga ediyordu
Vardır elbet emeksiz sevilmenin bedeli
Bilmesek de geleceği,  kimse değiştiremez geçmişi
NotlarX
Tab
Söz: Feyzullah Bingöl

Şiir: Yunus Karabulut - Kir
Müzik: Feyzullah Bingöl
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Müzik Terimleri Sözlüğü

Müzik dünyası, geniş bir terminolojiye sahiptir ve çeşitli terimlerle doludur. Müzikteki temel kavramları anlamak ve doğru şekilde kullanmak, müzik alanında çalışan herkes için önemlidir. İşte müzik terimleri sözlüğünde sıkça kullanılan bazı temel terimler:

Tempo: Müziğin hızı veya ritmi. Tempo, ölçüdeki nota sayısına bağlı olarak değişir ve genellikle "Allegro" (hızlı), "Andante" (yavaş) gibi İtalyanca terimlerle ifade edilir.

Nota: Müzik notaları, bir müzik eserini yazmak veya çalmak için kullanılan sembollerdir. Her nota, ses yüksekliği ve süresi hakkında bilgi verir. En yaygın nota sembolleri arasında yarım nota (♩), tam nota (♪), çeyrek nota (♫) ve sekizlik nota (♬) bulunur.

Akord: Bir enstrümanın tüm tellerinin veya bir akort cihazı tarafından üretilen bir dizi sesin belirli bir düzende ayarlanması. Akord, genellikle belirli bir notanın temel frekansı etrafında inşa edilir ve enstrümanın doğru sesleri çıkarmasını sağlar.

Arpej: Bir akorun notalarının sıralı bir şekilde çalınması. Arpej, akorun seslerinin ayrı ayrı çalınmasıyla oluşturulur ve genellikle parmak alıştırmaları veya melodik süslemelerde kullanılır.

Tonik: Bir müzik parçasının anahtarındaki (temel nota veya akor) merkez notadır. Tonik, müzikal yapıyı dengeleyen ve parçanın çözünürlüğünü sağlayan temel referans noktasıdır.

Arşe: Yaylı çalgıların yayını çekerek tellere uyguladığı baskı. Arşe, yaylı çalgıların (keman, viyola, çello) ses üretme ve kontrol etme sürecinde önemli bir role sahiptir.

Dinamikler: Müzik eserinin ses şiddeti veya gürlüğü. Dinamikler, "Piano" (p) (yumuşak) ve "Forte" (f) (kuvvetli) gibi İtalyanca terimlerle ifade edilir ve müziğin duygusal ifadesini artırır.

Armoni: Müzikte aynı anda çalınan veya söylenen notalar arasındaki ilişkileri ve uyumu tanımlayan bir kavramdır. Armoni, bir parçanın akorları, melodileri ve tonal ilişkileriyle ilgilenir ve müziğin harmonik yapısını oluşturur. Doğru bir şekilde kullanıldığında, armoni müziği zenginleştirir, derinleştirir ve dinleyici üzerinde güçlü duygusal etkiler yaratabilir.

Kontrpuan: Armoni, farklı melodi hatlarının bir araya gelmesiyle de oluşturulabilir. Kontrpuan, müziğin birden fazla melodik hattının birbiriyle etkileşimini ifade eder ve karmaşık ve dokulu bir armonik yapı sağlar.

Modülasyon: Armonik ilerlemenin bir parçası olarak, müzik belirli bir tonal merkezden diğerine geçebilir. Bu sürece modülasyon denir ve armonide farklı tonal renkler ve duygusal etkiler yaratır.

Akustik: Ses dalgalarının bir ortamda nasıl davrandığına dair fiziksel prensipler. Akustik, enstrümanların tasarımı, ses yalıtımı ve konser salonlarının akustik özellikleri gibi alanlarda önemlidir.

Legato: Bir müzik parçasında notaların yumuşak ve sürekli bir şekilde çalınması veya söylenmesi. Legato, notalar arasında kesintisiz bir bağlantı sağlar ve akıcı bir müzikal ifade oluşturur.

Staccato: Bir müzik parçasında notaların kısa ve ayrık bir şekilde çalınması veya söylenmesi. Staccato, notalar arasında belirgin bir ayrım oluşturur ve ritmi vurgular.

Fermata: Bir müzik parçasında belirli bir notanın veya akorun çalınması veya söylenmesi gereken sürenin uzatılması. Fermata, müzisyenlere belirli bir noktada durup ifadeye duygusal derinlik katma fırsatı verir.

Bu terimler, müzikteki temel kavramları anlamanıza ve müzikle ilgili daha derin bir anlayış geliştirmenize yardımcı olabilir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.